0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

הצלחתי להגשים חלום - אבל לא מצליחה למצוא עבודה ומפחדת שהוא יעלם

אנונימית בת 21 | כתבה את השאלה ב-28/01/18 בשעה 20:02

אז היי לכולם, הצלחתי להגשים חלום ילדות ואני סטודנטית בחו"ל, באירופה.
כנגד כל הסיכויים הצלחתי להתקבל לאוניברסיטה, מצאתי דירה במחיר שפוי עם בעלת דירה מדהימה שלא עושה בעיות, אני מקבלת ציונים יפים באוניברסיטה ואפילו הכרתי חברה שגרה בעיר אחרת ונסעתי אלייה. הכל מתחיל להסתדר, הצלחתי לפתוח חשבון בנק למרות הבעיות, סידרתי את כל ענייני הויזה ואני חוקית רק דבר אחד לא הולך לי ...
אני לא מצליחה למצוא עבודה. אני חיה על חסכונות של שנתיים עבודה ואני מבזבזת הרבה כסף על שכר דירה, אוכל ונסיעות. ועוד יוקר המחייה כאן לא יקר בכלל + לימודים כמעט בחינם. זה יוצא 2000 שקל בחודש על הכל.
אני מוותרת על דברים כמו מותרות, למשל ללכת לקולנוע או לקנות לעצמי בגד חדש ואפילו תיק קטן להסתובב כי שלי מתחיל להיקרע, וכשחברים רוצים לצאת איתי אני מרגישה כאב לב ובאמת מבקשת מהם ללכת למקומות לא יקרים או אם אפשר לשבת בסלון אצל מישהו ולשתות קפה במקום לצאת למסעדה או משהו ואני באמת מרגישה בחוסר נוחות וגם קמצנית.
ולמרות הכל אני מוצאת את עצמי בסופר כמה פעמים בשבוע כדי לקנות אוכל, אני קונה כל פעם קצת כי זה לסחוב ובניגוד לארץ הסופרים נמצאים באמצע שום מקום והנסיעות ארוכות ... 11-15 יורו בשבוע על אוכל, אני שונאת אוכל מוכן ותמיד מבשלת לעצמי, לרוב מנות פשוטות כמו שניצל עוף וצ'יפס כך שזה לא ואו, אני אוכלת בעיקר מלא פירות ולחם וגם שוקולדים כי יש לי בעיות קשב וזה עוזר לי להתרכז והשוקולדים פה גרושים [70 יורו סנט 200 גרם שוקולד מריר איכותי, למשל].
תחבורה ציבורית פה באמת יקרה וכדי לקבל הנחת סטודנט הם מבקשים דברים לא שפויים ועושים את המוות, מלגה אני לא זכאית כי אני באה ממשפחה במצב כלכלי טוב, אבל ההורים לא נותנים לי שקל. בשאר הדברים אני כן מקבלת הנחת סטודנט אבל זה לא משהו משמעותי.
אני בזבזתי כסף על מבחן רמה שהוא דיי יקר והכרחי ללימודים + על קורס הכנה למבחן, על נסיעות לעיר אחרת, על מוצרי בית הכרחיים וכד' וכד' ואני רק מבזבזת. + יציאות עם חברים שאני באמת מנסה להמעיט ואם אפשר לשבת בפארק או לשתות קפה בסלון ...
עכשיו בעיקר על אוכל, הופ היום חסר חלב, הופ למחרת נגמר לחם, כמעט כל יום אני בסופר ויוצאת לפחות עם חשבון של 3-4 יורו. לפחות האוכל ממש זול.
אני רק שנה ראשונה כאן, עברו כולה 5 חודשים ואני כבר מפחדת שייגמר לי הכסף, יש לי אישור עבודה, אני מדברת את השפה המקומית ברמה C1 ולמרות הכל אני לא מצליחה למצוא עבודה. אני לא יודעת מה לא בסדר בי. יש לי שנתיים ניסיון במכירות בסופר ובחנות רהיטים, רשמתי קורות חיים בשפה המקומית תוך כדי שאני נעזרת בדוגמאות של אנשים אחרים וקוראת מאמרים באינטרנט, ניסחתי מכתב מוטביציה לפי דוגמאות באינטרנט בשפה גבוהה וגם אנשים מקומיים עזרו לי, ותמיד שאני שולחת את המועמדות שלי, תמיד למשרות סטודנטים ואני מציינת שזה למשרת סטודנט, לרוב לעבודות מגוכחות כמו קופאית או סדרנית בסופר אני מקבלת אחרי כמה ימים הודעה שאני לא מתאימה וזה מרגיז אותי. פאקינג קופאית, אני עבדתי כקופאית ואני מכירה את המקצוע, איך אני לא מתאימה ?!
אפילו לחברת בייביסיטר שמפרסמת את עצמה בכל חור ובכל פינה באוניברסיטה יש מודעות שלה "בואו לעבוד אצלנו" ולמה כדאי, וכששלחתי את המועמדות שלי אחרי פאקינג 5 דקות, כן, 5 דקות, קיבלתי מייל שאני לא מתאימה, לא התקשרו אליי ולא כלום. ישר לא מתאימה. וכולה שאלו שם איפה אני גרה, אם יש לי ניסיון וזהו. ועניתי שכן יש לי ניסיון, מתי אני יכולה וכד', ואחרי פאקינג 5 דקות שלחו לי שאני לא מתאימה. משהו היה נראה לי מוזר ואני ממש ממש התתעצבנתי, עוד שנייה בכיתי.
רק ממקום אחד התקשרו אליי מכוח אדם, לפני חודשיים, והיא באמת ראיינה אותי ושאלה מה אני לומדת, מה הביא אותי ללמוד במדינה, במה עבדתי בארץ, איך למדתי את השפה וכד' וכד' וסיפרתי לה על עצמי, שאני עובדת חרוצה, לומדת מהר, אחראית ועומדת בזמנים, יש לי ניסיון בתחום, אני מאוד אנרגטית ואוהבת לעזור לאנשים, במקום העבודה שלי המנהלים היו מרוצים ממני מאוד, אני מסתדרת נהדר בעבודת צוות, אני מכירה את המוצרים בעל פה, אני גמישה בשעות ולא עושה בעיות וכד' וכד' ואז היא אמרה נהדר ושהיא תחזור אליי בנוגע לקבוע ראיון עבודה וזהו, נעלמה.
אני לא מבינה מה אני עושה לא בסדר, אפילו מצאתי משפחה ישראלית שמחפשת בייביסיטר ישראלית, פגשתי אותם, שוחחנו, פגשתי את הילדים, שהתלהבו ממני והם התחילו גם לדבר איתי על ימים וכמה הם משלמים, הכל טוב ויפה נכון ? זהו שהם אמרו שיחזרו אליי בנוגע לימים ונעלמו. לא קיבלתי שום הודעה מהם כבר במשך שבוע, אני לא מבינה למה יש לי כזה מזל נאחס במציאת עבודה !!! אני מסתדרת בהכל חוץ בדבר הכי חשוב - פרנסה. למה אני לא מוצאת עבודה ? מה אני עושה לא בסדר ???
אני ממש לא רוצה לזרוק את כל השנים שעבדתי כדי להגיע לכאן, בלמידת השפה, במלא ניסיונות כושלים להירשם ללימודים עד שהרמה בשפה שלי הייתה טובה וקיבלו אותי, את כל החרא שאכלתי בדרך ואת כל האנשים האדישים והדוחים שפגשתי שלא האמינו בי וזלזלו בי, אני לא רוצה לזרוק הכל לפח רק בגלל שאני לא מוצאת עבודה. אני ממש מיואשת. אני ממש לא רוצה לוותר על החלום בגלל הפרט השולי הזה. ההורים לא מתכוונים לשלוח כסף, סבתא היחידה שעוזרת לי ועושה לי העברה בנקאית של 200 שקל בחודש אבל זה רק לאוכל, וזה גם זה כלום. אני לא יודעת מה לעשות ... יש לי באמת 3 ימים בשבוע שאין לי לימודים ואני פנוייה ויכולה לעבוד, אני עם ניסיון, אני מדברת את השפה המקומית [לפעמים אפילו חושבים שאני מקומית], יש לי אישור עבודה, מה אני עושה לא בסדר ?!
זה באמת מקום עם מלא זרים ואנשים מכל העולם, ובאמת מכל העולם, יש פה מלא אנשים שעובדים עם אישור עבודה ושעושים תהליך התאזרחות, מלא מלא זרים וסטודנטים זרים ; כך שאני לא שונה מאף אחד אחר, רק אני לא מבינה למה אני מתקשה למצוא עבודה. ואני חייבת עבודה, במיוחד שההורים לא עוזרים לי, אני סטודנטית, לבד ...

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (2) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "לימודים וסטודנטים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות