שאלה 380307
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

כל הזמן שרבים היא צורחת ויוצאת משליטה, לא מסוגל ככה יותר ונמאס לי, מה דעתכם?

סהר בן 28 | כתב את השאלה ב-10/04/24 בשעה 15:19

בקצרה בת הזוג שלי שקטנה ממני בשנה ואני רבים הרבה לאחרונה ואני לא יודע מה לעשות. אנחנו ביחד כבר שנה וחצי.
ממש בקצרה אציין שאני עברתי אצל אמא מתעללת פיזית ומילולית ואני לא מוכן לחיות עם מישהי שמתנהגת בצורה אלימה.
חברה שלי ואני גרים ביחד כחצי שנה וכבר כמה פעמים שהיו ריבים שבהם אני מגיב ברוגע ומסביר מה אני חושב והיא צועקת וצורחת ויוצאת משליטה, מרגיש שהיא בן אדם אחר כשהיא מתנהגת ככה והיא מסוגלת להגיע למצבים של בכי וצרחות וטריקת דלתות..
אני לא מוכן לקבל התנהגות כזאת ודיברתי איתה על זה פעמיים, אמרתי לה שאני רואה איתה זוגיות גם בעתיד ושאנחנו לא פה סתם אבל שההתנהגות הזאת לא מתקבלת.
אני יכול להגיד באופן כללי שמהצד שלי אני מרגיש שהיא הרבה פעמים פשוט לא מקשיבה לי ומזלזלת ומקטינה אותי, מהצד שלה כבר נמאס לה לשמוע את המשפטים האלה.
לדוגמא פעם אחת היה מצב שנסענו ופספסנו פנייה, מיד לאחר מכן הייתה היציאה של אותו החנייה שהיינו אמורים להיכנס אליה, אני ממש האטתי ברמת העצירה ונלחצתי והיא התעצבנה עלי על איך פספסתי את הפנייה ולא שמתי לב ואז ראיתי שהדרך פנויה ואין מישהו או משהו בדרך ונכנסתי מהאין כניסה, ברור לי לגמרי שזה לא חוקי ולא בסדר, לא מצדיק את זה אבל היא באה ממש לצאת עלי על זה ואמרתי לה תקשיבי אני מבין שעשיתי טעות אל תלחיצי אותי יותר בואי נשחרר מהעניין, היא פשוט התחרפנה ואמרה שאני לא אעיז להשתיק אותה, התחילה לצעוק בתוך הרכב. אמרתי לה שתפסיק להתנהג ככה ושמצטער אם השתקתי אותה אבל סהכ עשיתי טעות ואני מבין אותה ואין צורך להכביד עלי יותר, היא התעצבנה פתחה את הדלת זרקה לתוך הרכב מה שהיה לה בידיים וטרקה את הדלת.. ואז פשוט סאגה שלמה של ילדה קטנה שאני מנסה להרגיע אותה ומתפדח רצח מההתנהגות שלה בפומבי והיא בשלה מחליטה שזה מה יש ואם אתה רוצה תחזור הביתה.
זה היה לפני שבועיים, שלשלום היה לנו ריב על משהו ממש טיפשי, אמרתי לה שתפסיק להקטין ולזלזל בדברים שאני אומר שהיא לא מקשיבה לי ולמה שאני אומר.. והיא בשלה פשוט מתעצבנת ומתחרפנת ונותנת לי טיפול בשתיקה ע"י התעלמות מוחלטת ממני לפני ואחרי שהיא יוצאת מהבית.
אני אספר בכנות שממש נמאס לי לבוא אליה כדי להשלים, והפעם לשמחתי אתמול בערב היא באה בכוונה טובה להלשלים, היא חפרה לי 5 דק ולא נתנה לי להשחיל מילה, ובשנייה שאמרתי לה את מה שאני חושב ושהיא שוב שוב חוזרת על אותה טעות ולא מקשיבה למה שיוצא לי מהפה היא פשוט התחרפנה והחליטה שלא בא לה לדבר יותר...
אני באמת לא מסוגל ככה, לא מבין כבר ולא יודע מה הבעיה ומה לעשות .. האם זאת התנהגות תקינה מהצד שלה ? אני לא אומר שאני מושלם ואני בטוח שיש לי בעיות משלי אבל אני באמת כ"כ סבלני וסובלני איתה ועם העצבים שלה כל פעם, גם כשהיא טועה אכשהו היא מסובבת את זה עליי ובאמת שנמאס לי מההתנהגות הזאת כבר.
95 אחוז מהזמן ביחד כיף לנו, מכינים אוכל ביחד, מפנקים אחד את השני, חברים טובים אחד של השני.. ואז כשיש ריב יוצא ממנו משהו אחר, באמת שאין לי דרך טובה להציג את זה ואז היא נכנסת למגננות בצורה של איזה מסכן אתה מה אתה עושה איתי וכאלה..
אני יודע להגיד שאני לא מוכן לקבל אלימות, גדלתי בתוך האלימות במשפחה שלי, יש הרבה אלימות בעולם הזה ובמדינה שלנו ובמילואים שלי. אני פשוט רוצה לבנות משפחה נעימה וזהו באמת..
אובד עצות, אשמח לשמוע את דעתכם.

עדכון מסהר, שואל השאלה 2024-04-11 10:20:03

אחרי התגובות שאני מקבל פה אני חייב לציין קודם כל שלא הייתה כל אלימות פיזית. כעת מעבר לזה היא באמת אישה טובה, היא דואגת לי, היא חכמה ונבונה, יש לה שאיפות וכיוון קריירה מכובד(בסה"כ אני מנסה להגיד שקל כרגע להתרכז רק במגרעה שלה לעומת כל הטוב שבה, ואני יודע שהיא טובה). כתבתי לה הודעה ארוכה שבה הסברתי לה כמה זה לא בסדר ומה מפריע לי. ישבנו לדבר והיא בכתה הרבה אבל הבינה, אמרה שהיא יודעת שהיא אימפולסיבית מגיל קטן ויש לה את הבעיה הזאת אבל היא עובדת עליה, ומוכנה לעבוד עליה. אני באמת מנסה להבין, זוגות אחרים בחוץ לא רבים ? אני לא רוצה לזרוק קשר עם אישה טובה ככ מהר רק בגלל שיש בה משהו אחד שהוא לא בסדר, אני יודע שזה לא ישתנה מחר. אבל אם היא מוכנה לעבוד קשה עם עצמה ולשנות את זה בשביל הזוגיות שלנו, לא מגיעה לה לפחות צאנס אחד ?
שמור עדכון

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (8) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "זוגיות"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות