שאלה 79920
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

איך לאהוב אמא ביקורתית?

lh בת 27 | כתבה את השאלה ב-14/07/15 בשעה 18:14

שלום אנשים , אתן תקציר פשוט כדי שיהיה קל יותר להבין , אני אישה בת 27 רווקה, אמצעית במשפחה אח ואחות גדולים ממני ואחות צעירה ב3 שנים , כולם נשואים , אני גרה לבד עם ההורים , אני חיה בחברה שומרת ולגור לבד זה בלתי אפשרי.
אמא שלי היא בנאדם קר מאד , היא לא יודעת להפגין רגשי חיבה או לחבק , מאז שהייתי קטנה היא דאגה יותר מדי איך שאנחנו נראים בעניי החברה , גם אם זה בליבוש או בהתנהגות או בדיבור, היא דאגה לנו לאכול תמיד , ארוחה בבית זה הדבר הכי חשוב בשבילה,הייתה משקיעה ומפנקת .יחד עם זאת אף פעם לא פרגנה על דברים יפים או טובים שעשיתי תמיד אמרה בסדר הייתי יכולה יותר ואם הייתי מפשלת הייתה אומרת שלא השקעתי מספיק.
כשהייתי בכיתה ז הכרתי את החבר הראשון שלי ופחדתי שאמא שלי תדע כי היא תכעס עליי , וכשהיא גילתה היא בכתה כל היום והתחילה לשאול אותי מה עשיתי איתך לא נכון ?
זה מה שחשוב לך ? מחר את מנתקת איתו קשר , והיא בכתה כאילו רצחתי מישהו , אני זוכרת את הפנים שלה עד עכשיו . מאז דאגתי להסתיר ממנה הכל , והמשכתי לחיות בפחד.
הייתי ילדה מקובלת וחביבה , היום אני אישה יפה (אני מקבלת הרבה מחמאות על המראה החיצוני שלי ) אני עצמאתי מאז שסיימתי תיכון התחלי לעבוד בעיר הקרובה ולפרנס את עצמי.אם אני שואלת את אמא שלי איך אני נראת היא תגיד לי בסדר , אם אני אשאל אם רזיתי , תגידלי לא יודעת אני לא שמה לבד, אבל אם אני משמינה היא תגיד לי כמה את אוכלת .עברנו לבית לפני זמן בית מוזנח לא נוח היקרות מגבס ואין לי שום פרטיות , וזה כי אמא שלי רצתה ואסור לי להתלונן , והאמת מאד מביך אותי להביא גבר אליי הביתה שיכיר את המשפחה כי הבית ממש מוזנח ממש , כשבעבר גרנו בווילה ממש ממש יפה . מתחילים איתי הרבה גברים ואם מישהו קצת מוצלח ונראה טוב אז היא שואלת הוא ראה אותך ? את בטוחה שהתחיל איתך ? , כל הזמן שאלתי את עצמי מה רע בי ? מה היא רואה שאני לא רואה שאחרים לא רואים ? פעם אמרה לי שאם אני אמות מי יבכה עליי ? איזה דברים טובים היא תגיד עליי?, השאירה אותי חסרת ביטוחן ,היא תמיד דואגת לפרגן לאחותי הקטנה ולאחי והם עוזרים להם בהכל ומשקיעה באהבה שלה,לפעמים אני מרגישה את השנאה שלה, למרו שהיא דואגת להגיד שאותי אהבה הכי הרבה כשהייתי קטנה , ואם אני מעירה על זה ,היא מתחילה לבכות ולהגיד שזה לא נכון ואני מכניסה לעצמי דברים לראש . כל גבר שנכנס לחיי אני מפחדת שיעזוב אותי ואז מרוב הפחד הזהה אני מעדיפה ליפרד,. כל גבר שהתחיל איתי בעבר אמא שלי מההתחלה החליטה בשבילי שלא מתאים לי , וכולם היום נשואים באושר ויש להם ילדים .
פעם שמעתי אותה מנסה לשווק אותי למישהי כדי לחתן אותי , וזה הרתיח אותי כי היא יודעת שאת הבחור הזה אני לא רוצה . כשהצלחתי בלימודים וקיבלתי הצטינות הייא אמרה לי מוזר לא ראיתי אותך משקיעה או לומדת ..
וכשאני מדברת עם אנשים מבחוץ האנשים ממש מתלהבים ממני ואז אני קולטת כמה אני חסרת מודעות עצמית ף וכמה אין לי ערך עצמי .. וכמה אני חסרת ביטחון . היא מכבדת אותי אם אני בזוגיות עם גבר שיש לו מעמד כמו רופא או איש קבע עם תפקיד רציני מאד , וכשנפרדתי היא שוב חוזרת למקום של הזלזול. פעם היא אמרה לי שהיא רוצה שאני אהיה ילדה רגילה לדבר על שמלות ועל בחורות אחרות , ולא לדבר איתה על חוכמת החיים .. היא אומרת שאחרים בטח מדברים עליי שאני שונה ..(אני ושנה במחשבות שלי ,אני לא שטחית אני בנאדם עם מחשבות עמוקות )
התחלתי לקחת כדורי הרגעה , לפעמים אבא שלי מתעצבן עליי כי אמא שלי מתחילה לבכות לו שאני לא בסדר ואני לא עוזרת לה מספיק , כשאני לומדת ועובדת ורוב הזמן לא בבית ! וכשאני בבית אני מעדיפה לא לשבת איתה , כי אם אני אבכה היא תגיד לי מה אני אמורה לעשות איתך עכשיו ??
אני כלכך אוהבת אותה וכלכך שונאת אותה ..
כולם רואים בי הכבשה השחורה בבית ף מור לכולם לפגוע בי אבל אם אני פוגעת במישהו היא כועסת ומתעצבנת עליי !

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (10) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "הורות ומשפחה"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות