שאלה 51240
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

הבן שלי חייל משוחרר ולא מוצא את עצמו, איך אפשר לעזור לו? לאן לפנות?

איתן בן 52 | כתב את השאלה ב-07/12/14 בשעה 15:57

שלום, הבן שלי השתחרר לפני 3 שנים. שירת בתור לוחם בסיירת צנחנים, עבר דרך הלשכה להכוונת חיילים שדי ניפנפו אותו חיפש עבודה לבד ועבד בכל מני תפקידי אבטחה וקיבל שכר מינימום ובקושי החזיק את עצמו. כל הזמן הייתי צריך לתת לו כסף שהמקרר שלו לא יהיה ריק (ירד משמעותית במשקל). שלחתי אותו לארצות הברית שיעבוד קצת בעגלות - כמובן שלא הצליח, איזה זקנה תקנה קרם לפנים מלוחם למרות שהוא נראה בחור צנום ועדין. עכשיו הוא בלוס אנגלס אצל דוד שלו עובד בעבודות זמניות ולא יודע מה לעשות עם עצמו. מצד אחד אני לא רוצה שיחזור לארץ כי לא מחכה לו כאן כלום פרט לדיכאון ולעבדות בשכר מביש. מהצד השני אני לא רוצה שישתקע שם ונאבד אותו . גם הוא מדוכא שם ולא יודע מה לעשות. לימודים אין על מה לדבר הוא לא ילמד (בקושי גמר תיכון ואין לו בגרות). הוא לא יודע איזה עבודה לחפש בארץ ולאיזה תחום לגשת. עם מי אפשר לדבר או להתייעץ?
תודה ליועצים

עדכון מאיתן, שואל השאלה 2014-12-08 15:10:31

תודה על העצות, אכן הוא סובל מבעית קשר שמטופלת כבר מחטיבת הבניים. עם פסיכולוג הוא לא משתף פעולה. לאבחון תעסוקתי לא כל כך רצה ללכת ולא הצלחתי לדחוף אותו שילך. לגבי וילמה הביקורת שלך מדוייקת די "סירסתי" אותו בחינוך שלי ושל אשתי וכל הזמן דאגנו ועשינו עבורו הכול הבעיה שעכשיו מאוחר מדי. אנחנו תומכים בו ודחפנו אותו להשלים בגרויות אבל הוא לא הצליח במבחנים וירד מזה. דווקה הריחוק בארץ אחרת וההתמודדות עם שפה ולהסתדר לבד עם עבודה ומה לעשות חשבתי שזה יוריד לו את האסימון שצריך להתבגר ולהמודד יותר עם החיים.
מקווה שאולי יראה או ישמע על משהוא שמעניין אותו בארצות הברית ואולי ירצה ללמוד את זה אני מדבר על מקצוע שלומדים בעבודת כפיים.או כשוליה של משהוא שאחר כך יוכל לעסוק בזה. התחושות שהוא משדר שאנחנו מדברים שלא טוב לו ושהוא מסכן ואנחנו נקרעים מצער ואחר כך רואים תמונות בפייסבוק שהוא לכאורה מבלה כך שאני משער שהוא עושה הפרד ומשול במידע שהוא מעביר אלינו ושהמצב שלו לא כל כך נורא כמו שהוא מתאר. הבעיה שהזמן עובר הוא כאמור כבר בן 24 ואני לא רואה שהוא הולך לכיוון כלשהוא האם זה נורמאלי לדור שלו?
שמור עדכון

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (6) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "הורות ומשפחה"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות