0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

אח שלי התחרד ורוצה להתחתן בגיל 21! איך למנוע את החתונה הזאת?

אלמוג בת 29 | כתבה את השאלה ב-28/10/16 בשעה 14:41

כל המשפחה שלי אובדי עצות.
אח שלי חזר בתשובה לפני כשנתיים, יש לציין שאנחנו משפחה חילונית לגמריי בלי כל קשר לדת, בהתחלה הוא היה נורמלי (שומר שבת וחובש כיפה סרוגה) אבל הוא עשה כל מה שבני גילו עושים, יוצא לבלות, יושב עם חברים, מכיר בנות, ואז חלה הידרדרות והתפשטה אצלו מחלת הדת באופן קיצוני- אחרי שבלענו את החליפה והכובע, הבלגנו על זה שהוא התחיל ללמוד תורה 6 שעות, החלקנו גם את זה שהוא החליט להתנזר מבנות ולא להתקרב לכל מה שחס וחלילה מזכיר אישה, אפילו כשהוא העיף את האייפון שלו ואת הטלויזיה מהחדר ניסינו לשמור על שפיות,
עד הרגע שהוא פשוט הגיע והודיע לנו חגיגית שהוא מתכוון להתחתן עכשיו. עכשיו הכוונה היא עוד שלושה חודשים.
(הכרנו אותה והיא ילדה טובה ונחמדה אבל..) אח שלי עדיין ילד! הוא לא מוכן להינשא בגיל 21, בטח שלא להיות בעל או אבא בזמן הקרוב. פשוט לא! הוא ילדון! הוא הולך להרוס לעצמו את החיים, ואין מה שיניע אותו מזה.

אני מכירה את אח שלי יותר טוב מהרבנים, הוא לא בוגר ולא בשל! יש לו חשיבה ילדותית, הוא צוחק מדברים שטותיים, הוא בעצמו עוד ילד והיא בת גילו. הם רוצים לשחק בחתן וכלה וחופה על תקן החיים שלהם. ילדים שהולכים לבנות "בית".

אמא שלי בצער ואני בעצבים מטורפים, אנחנו לא מקבלים את הדרך חיים הזו שהוא בחר לעצמו. מחוסר ברירה הזמנו את הרב שלו אלינו הביתה, ואמרנו לו שאנחנו בצער גדול ושזה לא מתאים לנו כרגע, והרב שלו אמר שאם זה כ"כ מצער אותנו ואנחנו לא תומכים אפשר להוריד את השידוך הזה ולחכות עוד חצי שנה-שנה.

כשהוא שמע על זה הוא שלח מכתב לאחד הרבנים הראשיים אנאערף לא מעניין אותי שמו, והרב פשוט החזיר לו במכתב "הטובה שלך-היא הטובה של משפחתך,
קול ששון וקול שמחה קול חתן וכל כלה" וכרגע הוא פשוט מנופף לנו במכתב הזה כי לטענתו זה הרב הגדול.

הוא טען בהתחלה שהוא רוצה להתחתן בגלל שקשה לו לשמור שבת בבית חילוני כשיש טלויזיה בסלון, כדי לבדוק ולנסות אותו ההורים שלי אמרו לו שהם מוכנים בשבת לא לחלל בסלון שום דבר ולא להדליק טלויזיה אלא רק בחדרים, וזה עדיין לא מנע ממנו לבטל את החתונה. ככה ש"השבת" זה רק תירוץ עלוב.
אמרנו לו שלא ניתן לו כסף לחתונה, והוא הודיע לנו שגם ככה יש לו כסף שהוא חסך ואין לו בעיה שלא ניתן לו כלום.
לאחר מכן איימנו עליו שאף אחד לא יגיע לחתונה וחשבנו שזה יגרום לו לפחד, אבל היום גילינו שהוא הלך לפתוח תיק ברבנות. משמע גם האיום שאף אחד לא יגיע לחתונה כנראה לא מפריע לו, מצידו להתחתן לבד בלי המשפחה שלו.

בחיים לא היה לו קשר רציני! היו לו רק סטוצים שהוא היה קטן יותר, תמיד ציפינו שהוא יתמתן, חשבנו שהמחלה הזאת זה דבר שיעבור לו והוא יהיה דתי נורמלי (או מקסימום שומר שבת) הוא מתחתן עם חרדית שרוצה לקחת אותו לגור בבני ברק, אנחנו נפסיד אותו לתמיד, הוא צועק עלינו שאנחנו רעים ולא מקבלים את הדרך שלו, אבל בסה"כ ביקשנו שיהיה כמונו, איך מחבלים בחתונה הזאת וגורמים לו לא להתחתן? מה עושים כדי שייפתח את העיניים ויפסיק לבזות את המשפחה שלנו? הוא מאיים עלינו שאם לא נפסיק לדבר איתו על הדת הוא ינתק מאיתנו קשר ואנחנו נראה אותו רק בתמונות.

אנחנו לא רוצים ללכת לחתונה, הוא עושה בושות למשפחה שלנו.

עדכון מאלמוג, שואלת השאלה 2016-10-28 15:55:08

אני לא יודעת למה השאלה שלי עשתה כזו התלהמות, אולי לא השתמשתי במילים נכונות לבטא את עצמי אבל אנשים פה צריכים להבין שאנחנו כרגע במצב רגיש וזועם מאוד אז אנחנו פחות נשקול מילים כרגע.
העניין הוא שבסוף "הבחירה" שלו היא לא שלו, כי כשיהיו בעיות הם ייפלו עלינו! אם הוא ירצה להתגרש, אנחנו נסבול מכל זה, אנחנו נצטרך לקבל אותו חזרה הביתה, אנחנו נצטרך להתמודד עם עורכי דין והוצאות כספיות, אנחנו נצטרך לטפל בו. הוא רוצה כרגע להתחתן אבל להתחתן כשהוא לא מוכן לזה וכל הצרות העתידיות שיהיו ייפלו עלינו, זה לא בא בחשבון. מי יצטרך לעזור לו בסוף אם לא אנחנו.
היא רוצה לנתק אותו ולקחת אותו לבני ברק, הוא לא חשב בכלל איך המשפחה שלו תוכל להיכנס לבני ברק? אמא שלי הולכת עם מכנסיים קצרים וגופיות וכנ"ל גם אני, זה אומר שלא נוכל לבקר אותו יותר, לא נוכל להיות בבית שלו לעולם, כי אין לנו כניסה לבני ברק, הוא הולך להתנתק מאיתנו.
השתמשתי במילה "מחלה" כי כמו שזה נשמע זה באמת מחלה, ואני יכולה להגיד בפה מלא כן, שזה בושה, אני מתביישת בזה שיש לי אח חרדי, אני מתביישת בלבוש שלו ובהתנהגות שלו, מתביישת בזה שחברות שלי נמצאות אצלי בבית אז הוא עובר מהר ולא אומר להן שלום, גם לא מוכן שנשב בסלון אם הוא צריך להסתובב שם.. אפילו את האוטו שלו הוא לא הרשה לי לקחת כשהוא גילה שאנחנו רוצות לצאת לפאב, בטענה שהוא לא ייתן לי את האוטו בשביל ללכת למקומות כאלה.
ניסינו הרבה פעמים לסדר לו דתייה-פתוחה לאומית והוא אומר שהיא שיקצע, אז כן מבחינתי זו מחלה לשבת כל היום מול הספר, להתחתן בגיל 21 ולעשות 18 ילדים.
שמור עדכון

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (32) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "הורות ומשפחה"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות