0 אנשים צפו, 0 כתבו תגובות, 0 דרגו את התגובות

9 טיפים איך מורידים לחץ דם?

עמוס זיו | הטיפ פורסם ב-26/12/17 בשעה 10:39

9 טיפים איך מורידים לחץ דם?

בוודאי יצא לכם בעבר להתקל בביטוי "הרוצח השקט", הרי הוא יתר לחץ דם. מדובר במחלה שאין לה תסמינים בולטים בשלבים הראשונים, אך היא מהווה גורם סיכון משמעותי ביותר לתחלואה ולתמותה, בעיקר במחלות לב וכלי דם, וכמעט אחד מכל שלושה אנשים לוקה בה. בין אם אתם מאובחנים, מכירים מישהו עם הבעיה או פשוט רוצים לשמור על אורח חיים בריא יותר, מלבד טיפול תרופתי, המומלץ על ידי רופא מאבחן, הנה כמה טיפים לסיוע בהורדת לחץ הדם.

 

1. להפחית במלח

צריכה גבוהה של מלח בישול באוכל תורמת ליתר לחץ דם.  הרבה ממוצרי המזון שאנו קונים מכילים תוספת מלח, גם אם אינם מלוחים במיוחד לטעמנו, פשוט כי התרגלנו. כמות המלח המתאימה לאדם מבוגר ביום היא של כפית שטוחה בערך (2,400 מ"ג), אך מרבית המבוגרים צורכים באופן שגרתי פי שלושה מהכמות המומלצת. לילדים כדאי לצרוך לא יותר מחצי כפית שטוחה של מלח ביום (1,200 מ"ג). מזונות מעובדים עתירי מלח הם שימורים (מלפפונים, זיתים, סרדינים וכדומה), נקניקים ונקניקיות למיניהם, שניצלים ובשרים מעובדים, רטבים כמו סויה, טריאקי וקטשופ, גבינות מלוחות, פיצוחים, תבלינים ודגני בוקר. על כן, כדאי לצמצם צריכה של מזונות מעובדים, רטבים קנויים וחטיפים מלוחים, לבדוק מהי כמות המלח במזון שרכשנו, ולהיצמד למוצרים דלי נתרן.

 

2. בננה! פצצת אשלגן צהובה

נא להכיר- אשלגן! מינרל בעל השפעה טובה על הגוף, שעשוי להוריד את לחץ הדם. כמות האשלגן המומלצת ליום לאדם מבוגר היא 4,700 מ"ג. ב-100 גרם בננה יש קרוב ל-400 מ"ג אשלגן, וב-100 גרם אבוקדו יש 440 מ"ג אשלגן. מלבד בננות ואבוקדו, ניתן למצוא אשלגן גם בקטניות, תפוחי אדמה, בטטה, צימוקים, קישואים, ברוקולי, פירות הדר, אבוקדו ועגבניות. חצי אבוקדו, בננה בינונית וחצי כוס שעועית, עדשים, צימוקים או רוטב עגבניות יספקו – כל אחד מהם, כעשירית ממנת האשלגן המומלצת ליום. רוצים יותר מזה? אכלו כוס מנגולד או  סלק מבושל, שני תפוחי אדמה מבושלים בקליפתם או כוס אדממה – וכל אחד מהם יזכה אתכם בכחמישית מהכמות המומלצת ליום. שני מאכלים מפתיעים בכמות האשלגן שבהם הם קטשופ ואבקת קקאו. ב-100 גרם קטשופ יש 480 מ"ג אשלגן, וב-100 גרם קקאו יש כ-2,500 מ"ג אשלגן! כמו בכל תפריט מאוזן, חשוב לא להגזים, במיוחד אם אתם חולי סוכרת וכליות (אז מומלץ להתאים תפריט מאוזן בעזרת תזונאי/ת ורופא/ה).

 

3. על המשקל

מחקרים רבים מצביעים על קשר בין השמנה לבין יתר לחץ דם. ירידה במשקל תורמת לאיזון לחץ הדם ומשפרת את תגובת הגוף לתרופות להורדת לחץ דם. את הירידה במשקל כדאי לבצע בליווי מקצועי, ולשלב תזונה נכונה ומאוזנת ופעילות גופנית שמותאמת לכם. פעילות גופנית קבועה, של כחצי שעה עד 40 דקות, לפחות 3 פעמים בשבוע, יכולה לתרום לירידת לחץ דם. פעילויות מומלצות הן הליכה, שחייה, יוגה או רכיבה על אופניים.

 

4. הוסיפו ירקות ופירות לתפריט היומי

ירקות ופירות טריים מכילים נוגדי חמצון עוצמתיים וסיבים תזונתיים. מלבד תחושת השובע שהסיבים התזונתיים מקנים, נוגדי החמצון תורמים לגמישות של דופן כלי הדם. ירקות ופירות מומלצים במיוחד, שנמצאו כתורמים להורדת לחץ דם הם סלק ועליו (מנגולד), סלרי, נבטים, פלפל, עגבניות, תפוחי אדמה, קישואים, שום, שקדים, קיווי, אוכמניות, משמשים וצימוקים מיובשים

 

5. צמצמו את צריכת האלכוהול היומית

צריכת אלכוהול גבוהה מפחיתה את היעילות של הטיפול בלחץ הדם, ועלולה לגרום ללחץ דם גבוה. למי שמורגלים בשתייה רבה של אלכוהול, יותר מכוסית ליום, מומלץ להפחית את כמויות האלכוהול בהדרגה, על מנת להימנע מעלייה חדה ופתאומית בלחץ הדם, שמתרחשת בעת גמילה.

 

6. מעשנים? כדאי לצמצם את מספר הסיגריות ליום

עישון גורם לנוקשות ולכיווץ של כלי הדם, פוגע בגמישות של העורקים, ומעלה את לחץ הדם גם בקרב אנשים צעירים ו"בריאים". ההשפעה השלילית של העישון על לחץ הדם ניכרת גם לאחר סיגריה אחת, והיא מצטברת לאורך הזמן. גמילה מלאה מסיגריות משפרת את המצב, אך גם צמצום הדרגתי, או הפחתת העישון, אפילו של סיגריות אחדות ביום – כל אלו מסייעים להפחתת לחץ דם גבוה.

 

7. לכו לישון!

שינה טובה ורצופה חשובה לבריאות! מיעוט שעות שינה, הפרעות בשינה ומחסור מתמשך בשינה עלולים לפגוע בבריאות ומהווים גורם סיכון ללחץ דם גבוה. מומלץ להקפיד על שינה טובה וממושכת של 7 שעות לפחות, מדי לילה. למי שמתקשים להירדם, מומלץ לאמץ הרגלים נכונים לקראת שינה – לסיים לאכול לפחות שעתיים לפני שנת הלילה, לכבות מסכי מחשב וטלפון ולתרגל שיטות להפגת מתח שיסייעו לשינה רצופה וערבה.

 

8. נסו טיפול טבעי באמצעות דיקור סיני

הרפואה הסינית המסורתית מסייעת בהורדת לחץ דם באמצעים טבעיים ויעילים – דיקור סיני, המלצות תזונה ופורמולות צמחיות שניתנות בהתאמה אישית. כל אלו מאזנים את לחץ הדם, תורמים לחידוש הגמישות של העורקים, זרימת דם תקינה והפחתה משמעותית של לחץ הדם.

 

 

 

 

עמוס זיו הוא מומחה לרפואת לב אינטגרטיבית טבעית. בעל נסיון של למעלה מ-20 שנים בטיפול במחלות לב וכלי דם, שיקום לאחר ניתוח או התקף לב, לחץ דם גבוה ועוד.

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף תגובה... גם מבלי להירשם!
אבל, אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
בהרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת תגובות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לתגובות שלך
מעקב אחר התגובות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת תגובות ותגובות

הוספת תגובה ללא הרשמה
  • בטעינה...