0 אנשים צפו, 0 כתבו תגובות, 0 דרגו את התגובות

9 טיפים לשפת גוף נכונה בזמן ראיון עבודה

ליאור ברקן, מנהל בית הספר הישראל | הטיפ פורסם ב-28/08/17 בשעה 15:08

9 טיפים לשפת גוף נכונה בזמן ראיון עבודה

אחת השאלות השנואות ביותר על רוב האנשים שמחפשים עבודה היא "ספר לי על עצמך". רובנו פולטים בתשובה לכך משהו שנשמע נחמד ומקווים ליצור רושם ראשוני סביר. עם זאת, יותר משאנחנו מספרים על עצמנו במילים בראיון, שפת הגוף שלנו מספרת עלינו. איך שפת הגוף יכולה להכשיל אותנו? למה להיות מודעים בראיון עבודה? ומה עושים עם הידיים? מכיוון שאין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל את התפקיד הנחשק.

 

 

1. אל תגזימו עם קשר העין

זה נכון שקשר עין הוא דבר טוב. עם זאת, חשוב שלא להגזים בשימוש בו על מנת שלא להיתפש כמוזרים. לפעמים מרוב רצון לעורר אמון והערכה, מרואיינים נועצים מבט באופן מוגזם. כל פעולה שנעשית באופן שאינו טבעי (כמו למשל פקיחת עיניים מוגזמת) עשויה להיתפש על ידי המרואיין כתוקפנית ולעתים אף כמרתיעה. במקום לעזור לכם, התנהגות כזו תוביל לכך שהמראיין ירגיש שלא בנוח איתכם וימהר להשליך את קורות החיים שלכם לפח, בשנייה שבה תצאו מהחדר. 

 

2. הסכימו, אבל באופן רגוע

דמיינו לעצמכם מצב: המראיין יושב בראיון ומציין עד כמה חשובה לו מסירות. מולו, יושב מרואיין ומהנהן במרץ רב. ראשו עולה ויורד בתנועות הסכמה מרובות. באותו הרגע, הסיכוי שלו לקבל את העבודה חומק. כולנו אוהבים שמסכימים אתנו. עם זאת, אף אחד לא אוהב כשהמחווה מוגזמת מדי. כדי להביע הסכמה עם הדובר, הנהון עדין אחד או שניים מספיקים בהחלט.

 

3. לחצו ידיים בבטחה

כשנכנסים לראיון וגם כשנפרדים, נהוג ללחוץ ידיים. יש דרך נכונה לעשות את זה - מגישים את היד בבטחה ולוחצים לחיצה קצרה ואיתנה כאשר כף ידכם מונחת באופן מלא על כך ידם. חשוב להימנע מלהגיש כף יד רופסת, בצורה המכונה "דג חלקלק", בה אנו מגישים את כף היד שלנו בצורה רופסת כך שהיא מחליקה ממנה. מצד שני, רצוי גם שלא להגיש את קצות האצבעות בלבד, מהסוג המכונה "מהדק סיכות". לחיצות יד אלו מעבירות מסר של קרירות, חוסר עניין ואי רצון בקשר הדדי.

בנוסף, חשוב להיזהר גם מלחיצת יד אימתנית, מרסקת אצבעות ומועכת עצמות. לחיצת יד זו, אינה מפגינה אסרטיביות כפי שהרבה אנשים נוטים לחשוב. בפועל, היא מפגינה נטייה לאלימות או כוחניות וזה בהחלט שלא הרושם שאנחנו מחפשים ליצור בראיון עבודה-שאנחנו אנשים חמים וחברותיים שכדאי להעסיק.

 

4. שבו זקוף ונסו להיות נינוחים

ישיבה על קצה הכסא תוך הרכנת הגוף קדימה, מתוך רצון להראות עניין והקשבה, יוצרת בגוף שלנו מתח ומשדרת לעתים קרובות עצבנות ורתיעה. מצד שני, גם "הימרחות" על הכיסא תוך הישענות לאחור ומתיחת הרגליים עשויה לעוררת תחושה שלפנינו אדם זחוח, יהיר, בטוח מדי בעצמו או לחליפין, אדם שאינו מעוניין לעבוד. מכיוון שזה אינו הרושם שאנו מעוניינים ליצור, שבו באופן יציב, כשהגב שלכם זקוף והישענו על משענת הכיסא. 

 

5. היו מודעים לתנועות הידיים

הרבה מאוד אנשים שמעו כי הם חייבים להשתמש יותר במחוות ידיים כדי להעביר מסר בצורה טובה יותר. לכן, שימוש במחוות קטנות עם הידיים כדי להדגיש או להעצים נקודה עליה אתם מדברים יהיה נהדר. עם זאת, הנפת ידיים מצד לצד ולמעלה ולמטה לאורך השיחה כולה, לא יעניקו לכם נקודות זכות על התלהבות ומרץ. להיפך, הן עשויות ליצור רושם צעקני, מתלהם ולהוט מדי.

 

6. שמרו על המרחב האישי של המראיין

לעתים, בניסיון לייצר חום וקשר בין אישי, מרואיינים מנסים להפגין שהם מרגישים כמו בבית. הם מניחים את הארנק והנייד על השולחן. לעתים אפילו יושבים עם הכיסא כל כך קרוב אליו, עד שהמסך של המחשב כמעט גלוי לעיניכם.

גם אם הראיון קולח וזורם, המראיין אינו חבר שלכם. הוא איש מקצוע שתפקידו לוודא בדקות ספורות אם אתם מתאימים לתפקיד או שלא. שולחן העבודה הוא הטריטוריה שלו ולפזול לתוך מסך המחשב שלו זו כבר חדירה לפרטיות. שמרו על כבוד המראיין ועל הטריטוריה הפרטית שלו ותמנעו מלחדור אליה.

 

7. הימנעו מתנועתיות יתר

אצל חלק גדול מהמרואיינים, המתח שנלווה לראיון עבודה מתבטא באי שקט באזור הרגליים. במהלך ראיון של מספר דקות הם עוברים משילוב רגליים, לשיכול, למתיחה ויישור, לשיכול רגל אחת, לקיפול הרגליים מתחת לכסא ושוב לשילוב. אם אתם לא עוברים ראיון קבלה להתעמלות קרקע, כנראה שתנועתיות היתר הזו לא תפעל לטובתכם. היא משדרת אי שקט וחוסר סבלנות. מצאו תנוחה שנוחה לכם ותאפשר לכם לשבת באופן רגוע כך שלא תאלצו לשנות תנוחה יותר מדי פעמים במהלך הראיון.

 

8. התרכזו בראיון ולא בדברים אחרים

חוסר הנוחות אינו מתבטא אך ורק ברגליים. לעתים קרובות, נמצא את עצמנו משחקים עם השיער, מלטפים תכשיטים, נוגעים בגוף ואפילו נוגעים בסלולרי. פעולות אלו ואחרות מתבצעות באופן שאינו מודע, מסגירות לחץ וגורמות לחוסר אמינות. נכנסתם לראיון? כבו את הטלפון, שבו ברוגע על הכיסא ונהלו שיחה תרבותית עם האיש או האנשים שמולכם. כך, מיקוד תשומת הלב תוכל להיות ברובה הגדול בראיון ולא בהסחות הדעת.

 

9. שימו לב לשפת הגוף של המראיין

בראיון עבודה מתנהלת שיחה מילולית גלויה בין הצדדים. עם זאת, באותו הזמן מתקיימת בין הצדדים תקשורת נוספת המבוססת על שפת הגוף שלהם. שפת הגוף של אדם משדרת מסרים מתת המודע שלו ומשקפת את דעתו, כוונתו ותחושותיו. כאשר אנו יודעים לקרוא אותה ולהשתמש בה באופן נכון, ניתן לשדר למראיין מסרים שיקדמו אותנו בראיון עצמו. למשל, אם המראיין הדגיש נקודה מסוימת על ידי הרמת יד, ניתן לענות לו על ידי פעולה דומה ובכך לשדר לתת המודע שלו שאתם מבינים אותו היטב ושניכם "משדרים על אותו גל".

 

 

אלו רק חלק מתוך התובנות והכלים שניתן לקבל מתוך הכשרה בשיטת ה-NLP. שיטת ה-NLP תעניק לכם כלים שיעזרו לכם להבין ולהשתמש בצורה מדויקת בשפת הגוף, להשתמש בשפה המילולית שלכם באופן שיניב לכם יותר תוצאות ולהשפיע בצורה עמוקה יותר במצבים שבהם אנחנו רוצים להשיג תוצאה מוגדרת מראש כמו בראיון עבודה.

 

 

הכותב: ליאור ברקן, מרצה בינלאומי ומנהל בית הספר הישראלי ל-NLP

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף תגובה... גם מבלי להירשם!
אבל, אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
בהרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת תגובות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לתגובות שלך
מעקב אחר התגובות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת תגובות ותגובות

הוספת תגובה ללא הרשמה

טרם נכתבו תגובות. כתיבת תגובה כעת