זוגיותזוגיות היריון ולידההיריון ולידה הורות ומשפחההורות ומשפחה מתבגריםמתבגרים מהבקו"ם... ועד מתי?!מהבקו"ם...
ועד מתי?!
לימודים וסטודנטיםלימודים וסטודנטים עבודה וקריירהעבודה וקריירה חברים ואנשיםחברים ואנשים בית, שכנים ושותפים בית, שכנים ושותפים מה שעובר עליימה שעובר עליי שומרים על הגוףשומרים על הגוף אירועים ומתנותאירועים ומתנות כושר ותזונהכושר ותזונה בין הסדיניםבין הסדינים איגיAskאיגיAsk Safe SexSafe Sex
  0 אנשים צפו, 0 כתבו תגובות, 0 דרגו את התגובות

5 טיפים לתזונה נכונה שתמנע נשירת שיער

דודי פרלה | הטיפ פורסם ב-24/05/17 בשעה 11:46

5 טיפים לתזונה נכונה שתמנע נשירת שיער

גמרת להתקלח ופתאום, רגע לפני היציאה, מצאת גוש שיער על הרצפה. לא כיף, לא סקסי – ויש הרבה מה לעשות בנדון.

נשירת שיער היא תהליך טבעי המתרחש כחלק מהתחדשות התאים בגוף. כמות של עד 100 שערות ביום נחשבת נורמלית, אך מעבר לכך, זוהי אכן נשירת שיער מוגברת וכדאי לטפל בה.

תזונה היא אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על צמיחת השיער, ותזונה נכונה חשובה מאוד למניעת נשירת שיער. שינויים דרסטיים בתזונה, דיאטות קיצוניות, אי צריכה פתאומית של אחד מאבות המזון – צעדים פתאומיים אלה ועוד עלולים להתבטא בין היתר בנשירת שיער. זאת לצד שינויים הורמונליים, שימוש בתרופות, לחץ נפשי וכמובן גנטיקה.

 

הרכיבו לעצמכם תפריט: התזונה המומלצת כדי למנוע נשירת שיער

1. חלבונים וחומצות אמינו - הגוף מווסת את החלבון בגוף, והשיער לא בדיוק ניצב במקום הראשון בסולם העדיפויות הזה. חלבון הוא מאבות המזון ואבן הבניין לתאי הגוף, ובשל חשיבותו הרבה הוא ייגרע מהמקומות הפחות חשובים בגוף, כמו השיער.

נשירת שיער עשויה לסמן על מחסור בחלבון. ביצים הן מקור מצוין לחלבון המכיל את כל 9 חומצות האמינו החיוניות לאדם, שאותן אין גופנו מייצר בעצמו בכבד. גם בשר הוא מקור טוב לחלבון. קטניות ישמשו את הצמחוניים כמקור לחלבון מן הצומח.

 

2. גופרית – היא מינרל חשוב המסייע בבניית השיער ובהתפתחותו. גופרית נמצאת בקטניות כמו חומוס, עדשים ושעועית, וכן באגוזים, שקדים ומיני פיצוחים.

3. אבץ - עוד מינרל חיוני, הנחוץ בגוף בכמויות קטנות ("מינרל קורט"). אבץ קשור לאלמנטים רבים של חיזוק הגוף, ממערכת החיסון ועד לשיער.נשירה של שיער עלולה להיות סימן למחסור באבץ. הוא נמצא בשפע בגרעיני דלעת (גרעינים לבנים), קטניות, אגוזים, וכן בבשר אדום.

4. ויטמין C - לוויטמין C תפקידים רבים בגוף, ובין היתר הוא משפר את זרימת הדם לקרקפת ובכך מגביר את ההזנה לזקיקי השיער. פלפל אדום, אפרסמון, תותים, מנגו, פפאיה ופירות הדר הם מקור מצוין לוויטמין חיוני זה.

5. חלבון סויה - חלבון ייחודי זה נמצא על ידי מחקרים חדשניים כיעיל במיוחד למניעת נשירת שיער – וחשוב מכך, לעידוד הצמיחה של השיער בשיעור של 10-15 אחוז!

חלבון סויה נמצא, ובכן, בסויה. פולי סויה, טופו, אדממה, וכמובן כל גבינה, יוגורט או מוצר מזון על בסיס סויה.

זהירות! מאילו מוצרי מזון כדאי להימנע?

 

תזונה עתירת שומן - מחקרים הראו את הקשר הסטטיסטי המובהק בין רמת כולסטרול גבוהה, הנגזרת מתזונה עתירת שומן, לנשירת שיער. במקביל נמצא כי צמצום רמות השומן בגוף מסייעת להפחתה ניכרת בנשירת השיער.

קפאין - נוכחות קפאין במערכת העיכול מקטינה ספיגה של רכיבי מזון אחרים, ביניהם המינרלים החשובים שהוזכרו קודם – אבץ, גופרית, ואפשר לציין גם את האשלגן והסידן.

אלכוהול - כמות מוגזמת של אלכוהול, ובעברית קלה – יותר ממנה אחת ביום – מקטינה את ספיגת הוויטמינים, כולל ויטמין C, A ו-E, שלושתם בעלי חשיבות רבה להזנת השיער ולהתפתחותו.

תזונה עשירה בפחמימות - הפחמימות הופכות בגוף לסוכר, גלוקוז, ומגבירות את רמת הסוכר בדם. הדם מזין את הקרקפת וזקיקי השיער, ורמת סוכר גבוהה מדי אינה מיטיבה עם שיער ראשנו. פחמימות חיוניות כמובן לגופנו, אבל אין להגזים בצריכתן.

 

איך אפשר לטפל בנשירת שיער מוגברת?

 

הטיפול הטבעי מתמקד בטיפול בשורש הבעיה אשר גרמה לנשירת השיער. הטיפול, שמשולב בדיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה נכונה, נועד להחזרת האיזון לגוף, חיזוק של שורשי השיער ועצירת הנשירה.

הטיפול כולל: דיקור – שלו השפעות חיוביות רבות על הגוף, כגון שיפור הזרימה של הדם לקרקפת, איזון המערכת ההורמונאלית, הרגעה והפחתת מתחים וחרדות; טיפול בצמחי מרפא, שמותאמים באופן אישי לכל מטופל לאחר אבחון, ומחזקים את שורשי השיער; שימוש בשמפו טיפולי על בסיס צמחי מרפא, שאינו מכיל כימיקלים וסולפטים העלולים לגרום לבעיות עור;  והקפדה על תזונה נכונה המותאמת אישית לכל מטופל.

 

הכותב: דודי פרלה, בעל תואר שני M.Sc ברפואה סינית מסורתית, מומחה לטיפול בנשירת שיער ומחלות עור נוספות ברפואה סינית.

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף תגובה... גם מבלי להירשם!
אבל, אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
בהרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת תגובות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לתגובות שלך
מעקב אחר התגובות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת תגובות ותגובות

הוספת תגובה ללא הרשמה

טרם נכתבו תגובות. כתיבת תגובה כעת

תמונות האילוסטרציה מוצגות ברישיון shutterstock ו-signelements