שאלה 34039
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, 0 השתתפו בסקר ו-0 דרגו את העצות.

האם להסתכן ולשלם למישהו שיעשה בשבילי את הבגרות?

ספירי בת 24 | כתבה את השאלה ב-11/07/14 בשעה 13:19

שלום כולם, יש לי בעיה, ואני מקווה וגם מניחה שיהיו כמה שיזדהו איתה...
לפני הכל, אני מבקשת לא לשפוט.
אז ככה, אני בחורה חכמה ואינטליגנטית. יש לי הרבה יכולות בעיקר בתחום ההומני. אני מאוד חזקה בכתיבה והבעה, ובאנגלית עשיתי בתיכון 5 יחידות.
עברתי לפני הרבה שנים אבחון שקבע שאני דיסקלקולית- למי שלא יודע, דיסלקציה במתמטיקה.
אצלי הדיסלקוליה היא מאוד קשה, ברמה שאני לא מצליחה לבצע פעולות פשוטות כמו תרגילים של חיבור וחיסור או כפל וחילוק פשוטים. שלא נדבר בכלל על תרגילים יותר מסובכים...
לאורך כל השנים ניסיתי לטפל בבעיה הזאת ע"י שיעורים פרטיים, אפילו עם פסיכולוגית שמתמחה בהוראה מתקנת וכו' אבל זה לא ממש עזר.. החומר נכנס מאוזן אחת ויצא מהאוזן השניה. כמו כן גם קיבלתי הקלות שונות שעדיין לא ממש הועילו לי. אני פשוט רואה מספרים והכל מתחיל להתבלגן...
אני מסוג האנשים שאומרים עליהם "שיש להם הרבה פוטנציאל אבל אין מוטיבציה" וזה נכון.
בסופו של דבר, מצאתי את עצמי מסיימת את התיכון בלי תעודת בגרות מלאה, ובין המקצועות שהיו חסרים לי היה כמובן מתמטיקה. זה היה לי ממש חבל כי אני באמת מסוגלת להגיע רחוק. גם הרבה אנשים אומרים לי את זה.
לאחר שחרורי מהצבא החלטתי לקחת את עצמי בידיים והלכתי להשלים את הבגרויות שהיו חסרות לי. במשך חצי שנה למדתי במכללה והשלמתי את מה שהיה חסר, הצלחתי להשלים את הכל חוץ מ.. כמובן...... מתמטיקה.
פשוט לא מצליחה. לא מצליחה. כמה שניסיתי אני פשוט לא מסוגלת. יחד עם כל ההקלות שקיבלתי, ועם כל השיעורי עזר והמורים הפרטיים.. עדיין שום דבר לא עוזר.
הגעתי למסקנה ולהבנה שעל מתמטיקה כנראה אאלץ לוותר וגם על תעודת בגרות מלאה.
בכל אופן, אני בן אדם נחוש, ואני לא רוצה לוותר על עצמי ועל החלומות שלי רק בגלל המתמטיקה הדבילית הזאת. אני שואפת ללכת ללימודים גבוהים, אולי משהו בכיוון של פסיכולוגיה, ומאוד הייתי רוצה ללמוד במקום מכובד עם שם, אך אני יודעת שלא אוכל להתקבל ללא תעודת בגרות מלאה. (דרך אגב הממוצע שלי בתעודה ממש גבוה גם בלי המתמטיקה) יש כמובן את האופציה של ללמוד באוניברסיטה פתוחה, אבל עדיין לא הייתי רוצה שרק בגלל המתמטיקה יחסמו בפניי הרבה אופציות.
עכשיו, אני כבר מתחבטת הרבה זמן בקשר לזה, וחשבתי על אופציה אולי למצוא בן אדם שטוב במתמטיקה ולשלם לו שיעשה בשבילי את הבגרות.
שמתי לב שזה יחסית קל לביצוע... בבגרויות האחרונות שהשלמתי זה הלך ככה:
התקשרתי לבית הספר התיכון שלמדתי בו כדי שירשום אותי לבגרות, נתתי את מספר תעודת הזהות שלי ושילמתי דרך הטלפון,
ביום הבגרות פשוט הגעתי לבית הספר ונכנסתי לכיתה עם שאר הסטודנטים שבאו להשלים בגרות, ולפעמים זה היה ביחד עם תלמידים של התיכון שנבחנו. כשחילקו את המבחן לכל אחד פשוט קראו בשם שלו שהיה מודבק במדבקה על הטופס, ואז קמתי ולקחתי את המבחן וזהו. לא ביקשו ממני תעודת זהות כדי לראות אם זאת אני ולא שום דבר.... הדבר ה"מסוכן" היחידי זה שמדי פעם היועצת של בית הספר נכנסה והעיפה מבט כזה בתלמידים או שנכנסה מורה אחרת, אבל בתכלס מאיפה הן יכולות לזכור את כלללל מי שלמד בבית הספר לאורך השנים?
השאלה האם שווה לעשות את זה, כי הגעתי לנקודה שגם ככה אין לי כל כך מה להפסיד.. הבנתי שאם תופסים מישהו שמרמה בבגרויות העונש הוא שלילת הבגרות לכמה שנים או משהו כזה, אבל כמו שאמרתי, אין לי כבר כל כך מה להפסיד כי הגעתי למצב שוויתרתי על הבגרות בגלל המתמטיקה, ואם מישהו אחר לא יעשה לי אותה אני לא אוכל לעשות אותה בעצמי בכל מקרה. יש אפשרות שאם אני אתפס יפתחו לי תיק במשטרה או יעמידו אותי לדין או משהו כזה או שזה סתם מיתוסים לא מבוססים?
לדעתכם שווה לקחת את הסיכון? על פניו לא נראה שיש סיכון ממשי... וחבל לי לחסום בפניי כל כך הרבה אופציות רק בגלל פאקינג תעודת בגרות...
אשמח לתשובות אמיתיות וכנות, ולא תשובות שמנסות להיות רק "פוליטקלי קורקט"

תודה מראש:)

לקחת את הסיכון?

כן
 
264
לא
 
95
אחר (לפרט בתגובה)
 
75

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (17) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "לימודים וסטודנטים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות