שאלה 315347
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, 0 השתתפו בסקר ו-0 דרגו את העצות.

אנשים שמעשנים: למה אתם עושים את זה לעצמכם?

טולי בן 34 | כתב את השאלה ב-13/01/21 בשעה 12:10

קרוב משפחה שלי נפטר בגיל צעיר יחסית לפני שבוע מסרטן ריאות. זה היה מאבק קשה מאוד והוא סבל בצורה יוצאת דופן. הטיפולים הכימיים וההקרנות על עזרו. שום דבר לא עזר.

אז אני מסנה להבין: למה אתם עושים את זה לעצמכם? הוא ניסה להפסיק מספר פעמים, אבל כשל בזה. אני מבין שזאת התמכרות כמו לסמים קשים ואי אפשר פשוט להיגמל, אחרת כולם היו נגמלים תוך שבוע.

אבל הצעירים שפה שלא עדיין אין להם הרגל של עשרות שנים: איך זה שאתם עושים את הדבר הנוראי הזה? סיגריה (סרטנית)מכילה רעל של ממש, שמשבש את מהערכת הנשימה, את מערכת ההובלה, פוגע במערכת המין, לעתים גם פוגע במערכת האיכול ותמיד פוגע בכושר הגופני. וזה כולם ביחס לסרטן כלי נשימה. אתם מבינים מה זה כשתי מדרגות בבית זה אתגר כמעט בלתי אפשרי? זה באמת מה שקורה כשיש סרטן ריאות. אתם לא מסוגלים לקחת מספיק אוויר בשביל לעלות שתי מדרגות. לצערי הרב ראיתי את זה בעיניים שלי.

אם הרעל הזה לא היה מופץ בכזאת קלות, יתכן שהוא היה חי היום ולא הייתי כותב את השאלה פה. כשהוא היה נער, זה לא היה ברור מאליו שסיגריות מזיקות. אז היתה לו סיבה. אבל אתם? מה הסיבה שלכם? חוסר ידע זה לא תירוץ.
לא מעניין אתכם הגוף שלכם והמשפחה שלכם? אין מספיק כוח רצון בשביל להפסיק? מה יכולה להיות הסיבה שאדם צעיר מרצונו החופשי יקח מנת רעל? ברצינות אני מנסה להבין.

ואז יש כל פעם את החכמולוג התורן "מה אכפת לך מה האחרים עושים?". אז אם אחרים לא היו מעשנים, אז קרוב המשפחה שלי לא היה מוצא איפה לקנות סרטניות. הוא לא היה עבריין ולא היה פונה לשוק השחור, ונגמל מחסור ברירה והיה חי היום, בריא ושלם. ככה שיש לכם אחריות גם על הסובבים אותכם. אתם למעשה מפיצים מחלות (כן, כן) על ידי כך שאחרים מקבלים לגיטימציה לעשן סרטניות במקום ציבורי. אתם משמשים דוגמה לילדים שרואים ש"לעשן זה למבוגרים" ופוגעים בפועל באחרים. וזה עוד בלי לציין את כמות המשאבים שהולכים לטיפול בחולי סרטן ריאות, שכולנו משלמים עליהם.

למה אתם מעשנים?

הפקת הנאה נטו. השלכות פחות חשוב
 
9
לא מסוגל/ת להפסיק
 
7
כי ככה אני מרגיש/ה יותר מגניב/ה
 
2
לא מעשן/ת.
 
31

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה
כשזה מגיע לבריאות... העצות שלנו יכולות לעזור, אבל לא מחליפות ייעוץ רפואי

עצות הגולשים (7) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "שומרים על הגוף"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות