שאלה 266633
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

זייפתי בראיון עבודה והתקבלתי למשרה ניהול. מה לעשות עכשיו?!

פול מקרוני (שם בדוי) בן 38 | כתב את השאלה ב-01/09/19 בשעה 15:18

סיימתי דוקטורט במסלול מאוד בין תחומי: בין ביו-כימיה חישובית לבין data science. נשמע חכם רצח, אבל בפועל מה שעשיתי זה בעיקר סטטיסטיקה, איבוד מידע (שם יפה לקריאת טבלה בMatlab) וטיפה bootstrapping. פחות או יותר זה לסכם מלא ניסויים שלא אני עשיתי ולתת תוצאה של תוצאות
לאחר הדוקטורט עברתי לחו"ל לפסוט דוק ראשון. זה היה באיטליה בשכר רעב. אז עברתי בכל הכוח לפוסט דוק שני באוסטריה. שם הם קוראים למישהו עם ניסיון בפוסט דוק קודם senior scientist, כלומר "מדען בכיר". וזה שם יפה ל"אתה לא פרופסור, חביבי". כי "פרופסור זוטר" זה פי 10 יותר מ"מדען בכיר".
אבל את זה לא הבינו בחברה שאליה הגשתי מועמדות כשחזרתי. אני במצב די נואש, אז הגשתי לכל דבר שאיכשהו קשור בדלת אחורית למה שעשיתי. אז על הדרך הגשתי למשרת בכירים.
קיבלתי ראיון עבודה למשרה בכירה של ניהול. בראיון עבודה חירטתי להם את שהיו לי סטודנטים משלי, שניהלתי קבוצת מחקר קטנה. וזה קצת שקר גדול רצח, כי היה לי מנחה צמוד וכל הסטודנטים היו שלו ואני הייתי רק עוזר להם טיפה. בשום שלב לא הייתי מנחה של אף אחד.
שאלו אותי לגבי קונפליקט, אז המצאתי להם קונפליקט יפה עם דמויות (שביקשתי מהם לא לנסות לחפש מי הן היו מטעמי צנעת הפרט). סיפרתי להם סיפור דרמה עם מתרגל שהיה בקורס שלי, שמתאהב נואשות בסטודנטית שאותה הוא אומר ללמד. ולגבי איך שניסיתי בכל דרך לפתור את העניין, עד שהוא הציע לה טבעת... בדוק אהבו את כישרון הכתיבה שלי וסיפור שנלקח מספר לימוד איטלקית....
בשאלה לגבי דילמה קשה שהיתה לי סיפרתי על סטודנט (בדוי לחלוטין) שבת זוגתו נכנסה להריון והוא ביקש העלאה בשכר לימוד. ומכיוון שהיתה לי סטודנטית אחרת (בדיונית לחלוטין גם כן) שהסתדרה עם שכר זהה כשיש לה זוג ילדים, אז הייתי חייב לסרב. וגם מבחינת האוניברסיטה זה לא שכר גמיש, אבל זה בכל זאת על אחריותי וזה יושב לי על הלב שהוא נאלץ לפרוש.
בקיצור ראיתי שהם נראים מאוד מורשמים מהרזומה שלי (שכאמור זיוף) ושאלו אותי לציפיות שכר. אז דפקתי להם "אני רק מתחיל, אז נראה לי 32-35 אלף כזה". הם היו בהלם קל. אמרו לי תודה ואמרו שיחזרו אלי.
חזרו עם הצעת שכר של 28 אלף ומכתב מצורף שבו מסבירים שזה יעלה בעוד שנה ל30. בהתחלה התפוצצתי מצחוק כי הייתי בטוח שהם יעלו על הבלוף. אבל זה רציני.
ואני לא מתכוון לוותר על שכר שכזה! אני לא במצב של לוותר על כ"כ הרבה כסף כשאני חזרתי לגור עם ההורים.
השאלה היא מה אני עושה? אין לי שום ניסיון בניהול ומשרות בכירות. רק בלכתוב קוד בסיסי בפייתון וחישוב הסתברויות.

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (8) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "עבודה וקריירה"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות