שאלה 261803
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

אני מתחיל לעבוד בפעם הראשונה, מה הזכויות שלי?

נער בן 17 | כתב את השאלה ב-16/07/19 בשעה 20:52

היי,
אז כמו שאתם רואים, אני בן 17 ואני מתחיל עוד מעט לעבוד בפעם הראשונה בקייטנה. יש הרבה דברים שאני לא מבין או יותר נכון לא יודע, מקום העבודה ביקש ממני למלא טופס 101 וזהו, מילאתי אותו יחד עם ההורים שלי והעברתי אותו למקום העבודה. אבל מרגיש לי שחסרים לי הרבה פרטים שלא מסוכמים באופן רשמי.
לדוגמה, מתי הם צריכים לשלם לי? ניסיתי להבין מה החוק אומר והאמת שלא הצלחתי להבין שום דבר.... הרבה חברים שלי שכבר התחילו לעבוד מתארים איך מאחרים להם כמעט בחודש בתשלום השכר. איך מונעים שזה יקרה? ומה עושים אם זה קורה?

האם צריך להיות איזשהו חוזה? הם סיכמו איתי בעל פה על 30 ש"ח לשעה, אבל, מה לגבי נסיעות, אוכל וכדומה? כשהשכר נמוך יחסית הנסיעות וכל המסביב הופכים להיות הוצאה ממש משמעותית... ויש לי הרגשה שגם בגלל שסיכמנו הכל בעל פה יבואו אליי בסוף ההעסקה וייתנו לי פשוט שכר מינימום שהוא 25.43 ש"ח לבני גילי.

גם אני לא יודע מה הזכויות שלי במקום העבודה, האם מגיעות לי הפסקות ואיך זה באמת אפשרי כשיש לי אחריות על 20 ילדים בכיתה ג'?

מה לגבי מיסוי? אני הופך להיות בן 18 שבוע אחרי העבודה שם, האם אני נחשב בן17 או 18 מבחינת המיסוי והזכויות והאם יש בכלל הבדל בין גיל 17 ל18? הבנתי שיש חוק שצריך להעביר חלק מהמשכורת לפנסיה מה זה אומר בנוגע אליי? איך הכל עובד? הכסף פשוט מגיע אליי לחשבון בנק?

אני פשוט באמת לא יודע איך לפעול ומה מגיע לי, אני גם לא רוצה ללחוץ יותר מידי כי בסך הכל הם גם יכולים להגיד לי אנחנו לא רוצים נודניק כמוך ואז לא יהיה לי מקום עבודה בכלל. אני מאוד מבולבל ואני מנסה לקרוא המון מידע באינטרנט שלא מצליח להתחבר לי למשימות שצריך לטפל בהן ודברים שצריך לעשות. אני ממש אשמח אם תוכלו לעשות לי קצת סדר בכל הבלגן הזה, ואני ממש אשמח אם תוכלו גם להסביר על הזכויות של עובדי נוער.

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (1) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "עבודה וקריירה"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות