שאלה 249870
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

עוד מעט בת 30 ואמא עדיין לא משחררת. מה לעשות?

לא רלוונטי בת 28 | כתבה את השאלה ב-20/03/19 בשעה 13:28

אני לא רוצה לחפור יותר מדיי אז בקצרה: אני בת 28 ואמא שלי מסרבת לשחרר.
עד לפני כמה שנים הייתי גרה עם ההורים וכשהייתי יוצאת עם חברים היא הייתה מתקשרת אליי בלילות כדי לשאול איפה אני ולמה לא חזרתי. לפעמים כמה פעמים במהלך לילה אחד. אם הייתי משתעלת באמצע הלילה היא הייתה קמה בהיסטריה כדי לבדוק שהכל בסדר (ממש כמו תינוקת). כשהייתי חוזרת מיציאות בלילה והאוטובוס היה מוריד אותי 5 דק' הליכה מהבית היא הייתה נשארת ערה כדי לאסוף אותי מהתחנה כי לא הסכימה שאלך את ה5 דק' האלה לבד בלילה.
בגיל 22-23 זה עוד איכשהו יכול להשמע לגיטימי (למרות שלא ממש) אז הבלגתי.
המעורבות שלה בחיים שלי הפריעה לי בהמון אספקטים, וביחד עם עוד כמה גורמים שלא קשורים אליה החלטתי לעזוב את הארץ ומזה 5 שנים שאני לא גרה כאן.
הייתי בטוחה שהעובדה שעזבתי ושאני עצמאית תגרום לה לשחרר, אבל הכל נהיה גרוע יותר.
תדמיינו לכם סיטואציה של בחורה בת 27 שאמא שלה דורשת ממנה להתקשר אליה כל פעם שהיא חוזרת הביתה מבילוי עם חברים כדי לעדכן אותה שהיא בבית והכל בסדר.
במידה ולא הייתי שולחת הודעה כי שכחתי/נרדמתי היא הייתה שולחת הודעות לכל החברים שלי שגרים איתי בחו"ל ומנסה לאתר אותי ולוודא שהכל בסדר. היא שולחת לי הודעות סתם ככה באמצע היום כדי לשאול מה איתי ואם אני לא עונה אחרי 2 דק' היא שולחת הודעה לשותף שלי לשאול מה קורה. פעם אחת חזרתי מהעבודה בלילה ושכחתי להתקשר והיא פשוט התחילה לחפש בטירוף את הטלפון של מקום העבודה שלי בחו"ל ולהתקשר לשם כדי לבדוק מה קורה איתי.
היא מגיעה לבקר אותי 4 פעמים בשנה, כל ביקור אורך כשבועיים לפחות. אני לומדת ועובדת ובכל הזמן שהיא מבקרת אותי היא גרה אצלי בבית וישנה איתי במיטה.
אני מנסה להסביר לה שזה לא נוח לי כל הביקורים האלה, אבל אין עם מי לדבר.
לפני שנה הייתי קצת חולה וסיפרתי לה שאני לא מרגישה טוב, היא קנתה כרטיס טיסה יום למחרת וטסה אליי כדי לטפל בי. זה לא נשמע לי נורמלי.
כל ביקור שלי בארץ הופך לסיוט כי אני מרגישה כמו בת 14 שוב. לא יכולה לעשות כלום מבלי לקבל אישור שלה, כל פעם שרוצה לצאת עם חבריי צריכה לתרץ ולהסביר ואפילו לקבל "אישור" לצאת.
ברור לי שהאישה לא נורמלית וברור לי שהיא צריכה טיפול. אבל היא מסרבת להבין את זה ובטוחה שזה בסך הכל "מאהבה" והיא לא מבינה שהאהבה הזו מעיקה לי על החיים והגעתי למצב שאני לא מעוניינת לבקר בארץ יותר או להכניס אותה אליי הביתה. אחד מהשיקולים שלי להמשיך לגור בחו"ל הוא העובדה שאני לא צריכה לחיות בכפוף אליה יותר וזה מאוד עצוב שאני צריכה לעבור מדינה כדי לברוח מאמא שלי אבל זה המצב.
ניסיתי לדבר איתה כבר כמה פעמים ברצינות, גם אחי (אח שלי בן 30 ואיתו זה אותו הסיפור רק שהוא לא השכיל לעבור מדינה עדיין) אבל היא מסרבת להבין.
השאלה שלי היא האם ניתן בכל זאת למצוא איזון? האם יש משהו שאני ספציפית יכולה לעשות? היא לא תסכים ללכת לטיפול ולכן אני מנסה להבין האם יש משהו מהצד שלי שאני יכולה לעשות שיוכל לפתור את הבעיה.

תודה

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (5) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "הורות ומשפחה"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות