שאלה 246939
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, 0 השתתפו בסקר ו-0 דרגו את העצות.

ללכת למשטרה ולספר על הגניבה או להגיש תביעה נגד הבנק?

מריה בת 28 | כתבה את השאלה ב-15/02/19 בשעה 10:50

שלום רב.
יש לי שאלה, אני ממש אובדת עצות.
אמא שלי חולה בסכיזופרניה מזה 25 שנה, זו מחלה נפשית קשה שבה ישנה פגיעה ביכולת להבין ולפרש את המציאות. היא באה לידי ביטוי - בדרך כלל - בהזיות, במחשבות שווא וכן בהפרעות בהתנהגות ובדרך החשיבה.
אמא שלי מתאשפזת בבית חולים "גהה" כ2-3 פעמים בשנה. היא גרה לבד. אני ובני משפחתי באים לבקרה בתדירות גבוהה.
היתה תקופה לפני מספר שנים שבה גיסי היה משגיח עליה ומגיע לביתה לעיתים תכופות והיה קונה לה אוכל, סיגריות ומצרכים בסיסיים לבית.
לאמא שלי היו כמה מאות אלפיי שקלים בחשבון הבנק שהיא קיבלה בירושה וגם כספים מהתקופה שהיא עבדה וחסכה לפני שחלתה.
לאחרונה אימי הגיעה למצב שאין לה כסף. היא כנראה הגיעה לבנק לבקש מזומן ולא נתנו לה בטענה ש"אין כסף בחשבון" ומאז היא מסרבת ללכת לבנק (למרות שהחשבון התאושש, כי היא מקבלת ביטוח לאומי) היינו באים לבקרה ומביאים לה אוכל וסיגריות אך לפעמים היא היתה מסתובבת ברחובות ומבקשת כסף מאנשים ומחפשת אוכל בפחים.
הוצאתי צו מבית משפט לאפוטרופוס עליה, לגוף ולרכוש על מנת לקבל החלטות עבורה. בעזרת צו האפוטרופוס ביקשתי כרטיס אשראי מהבנק שלה והבאתי לה אותו (כי היא סירבה ללכת בעצמה). לכן כרגע המצב שלה התאושש והיא יכולה לקנות אוכל וסיגריות בעצמה, וכבר לא תלויה באנשים אחרים.
עשינו בדיקה וגילינו שגיסי גנב סכומים גבוהים מהחשבון שלה. היה בידו פנקס שיקים שלה והוא זייף 28 ציקים עם חתימה מזוייפת שלה. סכום כל ציק כ4000 שקל בממוצע. היה בידו גם כספומט של החשבון שלה ובעזרתו הוא משך כ4000 שקלים כל כמה ימים. לאחר שנגמר הכסף בעובר ושב הוא לקח הלוואות בסכום כולל של 77 אלף שקל והמשיך להשתמש בכרטיס ובציקים שהיו בידו. הגניבה נמשכה במשך שנה שלמה. סכום הגניבה מסתכם בכ300 אלף שקלים.
גיסי נשוי לאחותי ולהם 2 בנות קטנות, בנוסף אחותי כרגע בהיריון ממנו.
אחותי שמעה במה שבעלה עולל וכעסה עליו, הוא נשבע לה שהוא יחזיר את כל הכסף. היא העיפה אותו מהבית עד שיחזיר הכל. אחותי לא עובדת. הוא מקבל ביטוח לאומי ומפרנס אותה. כרגע הוא מביא לאחותי כספים בשביל שהיא והבנות שלהם יוכלו להתקיים.
אנחנו מתלבטים אם ללכת למשטרה ולספר על הגניבה או להגיש תביעה נגד הבנק שהתרשל ולא שם לב שיש חתימות מזוייפיות בציקים ושנמשכו כספים מהחשבון בצורה אגרסיבית.
אני אובדת עצות, לא יודעת אם לפנות למשטרה ולספר על כל הגניבה או להעביר את זה כאילו כלום. (לא רוצה להרוס לאחותי ולאחייניות שלי את החיים) מצד שני ממש מכעיס אותי לדעת שהוא ניצל את אמא שלי שהיא בנאדם חולה ושדד אותה בצורה כל כך מכוערת ואכזרית. תודה לעונים.

האם ללכת למשטרה ולספר שגיסי גנב את אמא שלי?

לא
 
1
כן
 
1
לתבוע רק את הבנק שהתרשל
 
5

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (4) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "מה שעובר עליי"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות