שאלה 193878
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

יש לי אח אוטיסט ובבית ספר מנסים לגרום לו לעבור לבית ספר מיוחד. לפנות לעיתונות?

אח מודאג בן 24 | כתב את השאלה ב-14/11/17 בשעה 21:07

שלום לכולם.
אני מקווה שאני רושם את זה במדור הנכון.

אז קודם כל אני רוצה להסביר למה הכוונה אוטיסט, הכוונה היא לאדם שסובל מבעיות התפתחות חברתית, אבל אין לו שום בעייה בכל מה שקשור ללימודים, מטמתיקה וכו...

יש לי אח בכיתה ד', הוא מאוד סגור ויש לו בעיות חרדה, הוא אובחן בתסמונת אספרגר, ויש לו סייעת בבית הספר. עם רוב המורות הוא מסתדר מצויין אבל כרגע יש לו מחנכת שעושה כל מה שהיא יכולה כדי לגרום לו לעבור בית ספר כי הם תוענים שהוא צריך בית ספר מיוחד. אין בתי ספר לילדים עם צרחים מיוחדים ששומר על אותה רמת לימודים כמו בבית ספר רגיל. למרות שהוא עם משקפיים ולא רואה טוב המורה השיבה אותו בסוף הכיתה, הוא לא רואה טוב לא מקרוב ולא מרחוק והמשקפיים שהוא לובש הם לראות מקרוב כדי שיוכל לכתוב במחברת. הוא מתקשה לדבר בעיברית, אבל דובר רוסית מצוין והוא הצליך להיתחבר לילד אחר דובר רוסית מהכיתה שלו אבל המורה אוסרת עליו לדבר ברוסיתת האם זה חוקי? והיא כל הזמן אומרת לו שזה בית ספר שלא מתאים לו. כמה דוגמאות, אם תלמיד אחר לא מכין שיעורי בית אז קורה מה שתמיד קורה, מכתב להורים וכו.. אבל ברגע שהוא לא מכין, לדוגמא בתנך כי פשוט לא הבין, היא אומרת לו ישר שאם עוד פעם אחת אז הוא לא יהיה בבית הספר הזה. מקרה אחר זה כשבשיעור מוזיקה הוא אמר לסייעת שלו שהוא אוהב מוזיקה קלאסית, הוא השתתף בשיעור ועשה את כל מה ששאר הילדים עשו אבל המכנכת נזפה בו ואמרה שפה הוא לא יכול ללמוד מה שהוא רוצה ושהוא צריך ללכת לבית ספר דמוקרטי. בכל אפשרות היא אומרת לו שהוא צריך להחליף בית ספר, תחשבו מה זה עושה לילד כזה.
הוא אוהב לדבר על דברים שלא אופיניים לגילו, כמו מחשבים, מדעים, טכנולוגיה וכו... אבל אכשיו המחנכת אסרה לו לדבר על זה עם הסייעת ואמרה שמותר לו לדבר רק על דברים לילדים.
בשיחה עם אמא הם טענו שהוא מפריע בשיעורים ולכן לא מתאים למסגרת, לדוגמא בשיעור יוגה לא נתן לעביר שיעור, אחרי זה התברר שכל מה שעשה זה שאל אם הריח שפיזרו בכיתה לפני השיעור הוא לא מסוכן לבריאות.
היום בשיעור ילד אחר הראה לו פרצופים (כיתה ד'), הוא בה ואמר למחנכת, והיא בתגובה פשוט אמרה לו שיתרגל לזה.
יש עוד מלא מקרים אבל זה התמצית.
המנהלת נותנת גיבוי מלא למחנכת שלו, אין עם מי לדבר שם.
בסה"כ מדובר על ילד שקצת שונה אבל הוא לא אלים, הוא מצליח יפה מאוד במבחנים ורוצה ללמוד, הבעייה שלו זו תקשורת, והבית ספר פשוט מנסה לזרוק אותו מתחת לשטיח.
אני מנסה להבין למי אני פונה, מה אני עושה כדי לגרום להם להתיחס אליו כבן אדם, לפנות לעיתונות? זה יעניין אותם? לאיפה עוד אפשר לפנות?

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (5) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "חברים ואנשים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות