שאלה 182330
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, 0 השתתפו בסקר ו-0 דרגו את העצות.

מה עדיף- סטטיסטיקה וכלכלה דו-חוגי באוניברסיטת תל אביב או כלכלה בפתוחה?

אדווה בת 21 | כתבה את השאלה ב-16/08/17 בשעה 10:43

קצת ארוך אבל אין לי את מי לשאול כל כך ואני ממש זקוקה לעזרה.
אני מתלבטת בין שתי אופציות:
1- סטטיסטיקה וכלכלה דו-חוגי באוניברסיטת תל אביב (דרך אפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה).
2- כלכלה באוניברסיטה הפתוחה.
קודם כל מבחינת הלימודים האקדמיים עצמם בכללי, אני בורה גמורה אז אני חייבת לשאול קודם כל את זה. מבחינת שעות - איך זה הולך באוניברסיטה רגילה? לומדים כל ימי השבוע ראשון-חמישי או שיש ימים שלא לומדים? לומדים מהבוקר עד הצהריים? עד אחה"צ? עד איזה שעה נשארים באוניברסיטה בממוצע?
ומה עושה מי שגר לא מאוד קרוב לאוניברסיטה? אני למשל גרה באזור חדרה, זה הגיוני לנסוע ברכבת ושני אוטובוסים כל יום הלוך חזור ל/מ אונ' ת"א? מעונות זה לא אופציה בשבילי, יש לי קשיים חברתיים ואני חייבת לגור בשלב זה בבית.

ועכשיו ההתלבטות: קראתי המוןןןןןןן על כל הבעיות של הצפה במקצועות כמו כלכלה/מנהל עסקים/חשבונאות, יותר היצע מביקוש, שכר נמוך לבוגרים טריים, חוסר יכולת למצוא עבודה אחרי התואר. ובעיקרון שכלכלה זה חרא של תואר. וזה דיי מפחיד אותי. הבנתי שתואר בסטטיסטיקה לעומת זאת - שווה יחסית. כי לא הרבה לומדים את זה וכי זה מתקשר להייטק, האם זה נכון? אני אציין שיש לי ראש ריאלי ואני דיי אוהבת מתמטיקה/חישובים/נוסחאות. קצת מפחדת שלא אצליח ושיהיה לי קשה מדי, אבל זה כבר סתם חוסר ביטחון שלי. אם אבחר בסטטיסטיקה+כלכלה בת"א - אני אצטרך לעשות תואר שני? או שאוכל גם בלי זה למצוא עבודה בקלות ולהתקדם לתפקידים עם הכנסה מכובדת? כמה "טוב" התואר הזה?

ואם אחליט בסוף לעשות תואר בכלכלה בפתוחה, איך היא נחשבת בחוץ? לעומת הטכניון/העברית/ת"א למשל. איך מעסיקים רואים אותה? אני מודעת לזה שבאופציה הזו אני אהיה חייבת לעשות תואר שני אח"כ בגלל ההצפה בתחום כי אני ממש לא מעוניינת ללכת לעבוד באיזה מוקד שירות אחרי התואר בשביל 5,000 ש"ח, אבל היתרון שלה הוא שהיא הרבה פחות מלחיצה אותי בגלל המסגרת הגמישה והיכולת ללמוד מהבית, וגם עם זה שלא אצטרך להתמודד עם להיות כל היום בחוץ עם אנשים בגלל הבעיות החברתיות שלי. אני גם לא יודעת כ"כ במה בדיוק אני מעוניינת ומסוגלת לעבוד, אני עוד צריכה "להכיר את העולם" קצת, אז אולי כן עדיף לי לקחת תואר ראשון כללי יותר עד שאתפקס על עצמי, ובתואר השני (אחרי שאדע יותר טוב לאן אני רוצה לכוון את עצמי) כבר להפציץ? כל מה שאני יודעת זה שאני רוצה להגשים את עצמי ולהגיע רחוק (ושיש לי ראש ריאלי). באמת לשאוף להכי גבוה שאפשר.

כל ייעוץ יתקבל בברכה!

באיזה מסלול כדאי לי לבחור?

תואר בכלכלה באוניברסיטה הפתוחה
 
5
תואר בסטטיסטיקה וכלכלה באוניברסיטת תל אביב
 
15

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (2) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "לימודים וסטודנטים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות