0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, 0 השתתפו בסקר ו-0 דרגו את העצות.

היה לי חלום להיות טייס וזה עדיין קורץ לי קצת, האם לרדופו?

האם להיות טייס בן 27 | כתב את השאלה ב-29/09/16 בשעה 16:28

לפני מספר חודשים החלטתי שאני עוזב את הלימודים בטכניון אחרי 3 שנים, בתמיכתכם.
התלבטתי רבות והלכתי להכוונה מקצועית. אמרו לי שיכולותי האנליטיות נמוכות ולכן לא אחזיק מעמד בלימודי מהנדס (משם באתי), ולכן כדאי לי ללמוד הנדסאי כלשהו (חוץ מהנדסאי תוכנה). גם טכנאי מחשבים מתאים.

אני מתלבט בין הנדסאי אלקטרוניקה למנהל רשת. בזמן האחרון נזכרתי, שהיה לי חלום להיות טייס ב-2013, כשהתחלתי ללמוד בטכניון, ושבעצם נכנסתי ללמוד רק כדי שיהיה לי מקצוע טוב ויוקרתי שיוכל לממן לי את שיעורי הטיס והקורסים היקרים. נזכרתי גם בהתלבטויות שהיו לי במהלך הלימודים, בעיקר בהתחלה, על המסלול המוזר של ללמוד 4 שנים מהנדס רק כדי לממן משהו אחר שאני רוצה לעשות.

הזמן עבר ואני בן 27, והשנה היא 2016. עכשיו הרעיון להיות טייס כבר לא כזה חלום, אבל עדיין אם להסתכל על אפשרויות התעסוקה, זה הדבר שאני הכי רואה את עצמי עושה.
בניגוד לאחי שהיה בונה מודלים אלקטרוניים בצעירותו, מפרק כל מכשיר אלקטרוני אפשרי כדי לתקן, ועד היום מתקן כל תקלה באוטו ובבית לבד והוא הנדסאי אלקטרוניקה מבוקש, אני בצעירותי נחשפתי לסימולטורי הטיס האזרחי, בהן הייתי משחק שעות.

הייתי נוהג להתחיל טיסה ממקום מסוים, להעביר לטייס אוטומטי כשאני מתייצב על גובה שיוט, וחצי שעה לפני נחיתה לנתק האוטומט ולנחות. היה לי עולם דמיוני ומעין "מיקום ווירטואלי" והייתי טס ברחבי העולם בסימולטור- ארה"ב, סין, סעודיה, ישראל וכו'.
הייתי די מכור לזה, ואם למשל הייתי מתחיל טיסה בערב מניו יורק לכיוון לוס אנג'לס, והמטוס היה אמור להגיע לחוף המערבי באמצע הלילה או לפנות בוקר, הייתי קם באמצע הלילה כדי להנחית את המטוס.

אם להסתכל על זה, אולי זה הייעוד שלי. התרגלתי לטיסות בסימולטור. אני אמנם כבר לא משחק בהם שנים, אבל זה היה העיסוק שלי בגילאים צעירים יותר. למדתי שם עם הזמן להנחית גם מטוסים גדולים.
התוכנית שלי היא ללמוד משהו קצר יחסית כמו מנהל רשת ולעבוד תוך כדי, ומפעם לפעם לטוס לארה"ב כדי להוציא את רשיונות הטיס השונים כל פעם שיש לי כסף (עלות משוערת של הקורסים ושיעורי הטיס, עד שיהיה לי רשיון מדריך טיסה- ואז אוכל לעבוד בזה ולצבור שעות טיסה ולהתקדם יותר בקלות עד לטייס בחברת תעופה- כ160 אלף שקל לא כולל עלויות מחייה (אבל כולל מגורים)).

אם אני אמור ללכת על מסלול טיס, הרי שהנדסאי אלקטרוניקה הרבה פחות קורץ לי. כי מובן שאני בעצם הולך ללמוד מקצוע רק כדי לממן לימודי טיס, וזה סוג של לחזור על הטעות של הטכניון (אולי זו לא טעות כי אם התואר היה מצליח הייתי מוציא רשיון יותר בקלות כי היה יותר כסף אבל גם ככה המסלול הזה נכשל).
אולי הנדסאי אלק' מרוויח יותר ממנהל רשת אבל זה ללמוד שנתיים בלי אפשרות לעבוד תוך כדי. ומנהל רשת זה 11 חודש לימודי ערב. כלומר אדחה את לימודי הטיס בעוד שנתיים שלוש, ויכול להיות שעד אז החלום הזה, שגם ככה עכשיו הוא כבר לא כזה חלום כמו שהיה ב2013, יתפוגג כבר לגמרי.

אני לא מתייחס פה לעניין הצורך למעבר מגורים עתידי בעקבות העבודה בטיס. אני מאמין שאם נניח יימאס לי מארה"ב ואתגעגע למשפחה אוכל למצוא עבודה בחברת תעופה ישראלית או איפשהו באירופה כדי שאוכל לבקר יותר את המשפחה בזמן החופשי. אני בודק בימים אלה גם כמה זה קשה לעבור להתגורר בארה"ב עם רשיון טיס ואת כל הקשיים הבירוקרטיים הנלווים למהלך כה מסוכן כלכלית.

אציין שהייתי כבר בטיסת נסיון על צסנה ועל דאון (בעולם האמיתי כמובן), והיה סבבה לגמרי.

התוכנית- אחרי שנה חסכתי כסף כי עבדתי ולמדתי גם ניהול רשת ואבטחת מידע. בשלב הזה אטוס לארה"ב להוציא רשיון טיס פרטי (השלב הראשון). אחרי זה אעבוד כמנהל רשת בארץ (בארה"ב בעיה לקבל וויזת עבודה), אחסוך עוד כסף.
אחרי שנה אקח חופש לארה"ב להוציא רשיון הגדר מכשירים, אחזור לארץ לחסוך עוד כסף וכך חוזר חלילה, עד שאהיה מדריך טיס, ומשם אעבוד כמדריך טיס בדרך לעבודה בחברת תעופה כטייס של מטוסים גדולים. אם אגיע לשלב הזה, הדבר כנראה יכלול מעבר למדינה אחרת ואצטרך כמובן להתפטר מעבודתי כמנהל רשת, או למצוא עבודה דומה במדינה האחרת בנוסף להיותי מדריך טיס, מה שכן כאמור המקצוע הזה שימש אותי רק כדי לחסוך כספים לקורסי טיס השונים.

*התוכנית כרגע לא מתייחסת לקושי להוציא וויזת עבודה וכולי', אלא לייעוד שלי, בהסתמך על עברי כנער שמשחק בסימולטורי טיסה.

**יש לי בימים אלה אובססיה על מגדלי התאומים שאינם עוד, על זה אכתוב כאן בהזדמנות. עקב כך ארה"ב קצת פחות קורצת לי, כי כאילו בלי מגדלים אלו היא פחות אטרקטיבית. כמו כן אחד החששות שהרצון החוזר שלי פתאום להיות טייס היא בעקבות ההתעסקות האובססיבית בלמידה על מה שהיה ב11 בספטמבר, שאז למדתי על הטרוריסטים שלמדו טיס בארה"ב. לכן אני מחכה בימים אלה ,לראות האם הרצון לטיס זה שיגעון חולף עקב התעסקות במשהו אחר, או משהו שנשאר איתי וכנראה היה חבוי בתת מודע מאז 2013.

האם היעוד הסופי שלי הוא להיות טייס?

כן-ללמוד ניהול רשתות ולהתחיל לממן שיעורי טיס יקרים
 
2
כן- לממן שיעורי טיס מעבודות פשוטות שלא דורשות מקצוע
 
36
לא
 
6

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (5) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "לימודים וסטודנטים"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות