שאלה 133494
 
הזמן
 
דווח
 
נהל
  0 אנשים צפו, 0 כתבו עצות, ו-0 דרגו את העצות.

פוסט טראומה לאחר משבר נפשי, אני מאוד סובל וקשה לי בחיים

ספרטי בן 27 | כתב את השאלה ב-27/08/16 בשעה 21:43

אולי תוכלו לעזור לי
אני כבר שנים סובל מלחץ בחזה וקושי בדרכי הנשימה. התחושה שאני נושם דרך קש. והדבר מקרין על כל הגוף וגורם לכאבים נוראיים גם בחזה וגם בראש.
הדבר התחיל בעקבות משבר נפשי שעברתי לפני 7 שנים. מאז זה הופיעה.
כיום מטופל על תרופות ציפרלקס, בונדורמין וקלונקס.
הן לא עוזרות לי. במהלך השנים ניסיתי המון תרופות שלא עזרו לי. חלקן קצת הקלו עליי לתקופות דל שבוע, שבועיים, שלוש.. אבל לא מעבר. וההתקפים עדיין נשארו.
השינה שלי רדודה. ההתקפים בעיקר באים תוך כדי שינה וגורמים לתחושות מאוד מעיקות וכאבים נוראיים בחזה ובכל הגוף ברמה כזו שכשאני מתעורר אני לא מרגיש שנחתי בכלל. יש לחץ מאוד חזק בחזה שגורם לחנק בדרכי הנשימה וזה מקרין על כל הגוף וגורם לכאבים נוראיים בראש ובגוף.
מבינה ניורולוגית נבדקתי אני בריא כמו שור. אין לי שום בעיה פיזית בגוף. כמו כן נבדקתי לרמת החמצן שאני נושם וזה הראה שאין לי שום בעיה בדרכי הנשימה מבחינה ניורולוגית.
בנוסף לכך כל דבר קטן יכול להכניס אותי להתקף פאניקה ולתחושות שאני מתאר גם במהלך היום.
אפשר להגיד שאני חווה התקפי פאניקה 24/7. הגוף לא מצליח לנוח ותמיד נמצא במצב של לחץ וסטרס.
לפעמים ההתקפים נחלשים, אבל בדרך כלל הם קיימים על בסיס יומיומי. במהלך היום ההתקף מתאפיין בכך שיש כאבים בראש, בצוואר ובגב עליון ותחתון. הגב והצוואר מתוחים מאוד וגורמים לכאבים נוראיים שלא מאפשרים לתפקד כרגיל.
כל סיטואציה שיש בה לחץ וסטרס אפילו קטן מכניסה אותי להתקף. התרופות לא עוזרות לי.
הרופאים אומרים לי שזה התקפי פאניקה ושאני אמשיך לשתות תרופות לשנות ולנסות כל הזמן תרופות חדשות שעוד לא ניסיתי, אבל הגוף כבר מוטש מ-7 שנים של ניסויים אילו תרופות יכולות לעזור לי. שמתי לב לכך שאם הייתי לוקח תרופא כלשהי בתקופת זמן כלשהי לפעמים זה היה מקל על חודש ואז המצב חוזר חלילה שוב כאבים והתקפים.. הרופאים היו ממליצים לשנות מינום או לשנות תרופה שזה יוצר תופעות לוואי בפני עצמו. תופעות של חוסר תאבון, מועקה, בחילות, שינה רדודה, לפעמים אפילו מחזק התקפים ועוד כל מיני תופעות קשות.. מה שאומר שבמקום לעזור שינוי של תרופות עשה לי רק יותר גרוע במקרים מסויימים.

כל ההתקפים התחילו אחרי משבר נפשי, כאשר הטיפה האחרונה שהובילה לזה היה הלחץ והיחס שנתקלתי בו במערכת הצבאית. שוחררתי על 21 בעקבות חוסר אמון שאני מצא בדיכאון וכאשר הייתי מספר על מצבי הנפשי שאני חווה דיכאון (עדיין לא הופיעו אצלי התקפים באותו הזמן) אולם היו תיקים בעין והקפצות אגרוף.. אז הקבן והממונים דיברו אליי בצורה מתנשאת וחסרת אמון, אמרו שאני עושה הצגות. הרגשתי שמשהו עובר עליי.
בנוסף לצבא עברתי לא מעט טראומות בחיים שלי: מות אבי, התעללות של אחי בי, אמא קשה, עלייה למדינה שהייתה זרה לי ועוד..
כל החיים שלי היו לא קלים בכלל והרבה מעמסים והתמודדויות לאורך החיים שאיכשהו התמודדתי בהן בדרכים שיכולתי לאותו הזמן.
אבל כאשר התגייסתי לצבא לא לקחו בחשבון את הרקע ממנו אני מגיע.. ושיבצו אותי לבסיסים שהשירות בהם היה גהנום בנוסף לכל הקושי שכבר היה קיים בחיים שלי לאותה התקופה.
לבסוף כשהגוף שלי והמצב הנפשי כבר לא יכלו להתמודד עם המעמסים פניתי לגורמים בבסיס כדי שיעזרו לי, אבל הוסבר לי שאין מה לעשות ושאני לא יעשה הצגות וימשיך בשירות כרגיל. הדבר הגביר והפך את המצב שלי ליותר גרוע במיוחד מחוסר אמון לזה שאני נמצא במצוקה כלשהי. אני עוד לא ידעתי איך זה נקרא כי בחיים לא הייתי אצל פסיכיאטרים עד לפני הצבא. בסופו של דבר בגלל טרטורים וחוסר אכפתיות וחוסר אמון מצד הממונים והמערכת היה לי משבר נפשי שבעקבותו הופיעו התקפי פאניקה המאופיינים בהתקפי פירקוסים, בכי, צעקות, דיכאון חריף, פחד מלהפוך למשוגע, פעימות לב חזקות, תחושות שאני הולך למות וכו'.. בעקבות כך הושפזתי בבתי חולים ומאז אני סובל מהתקפים שפשוט לא מאפשרים לי לחיות אורח חיים של בנאדם נורמטיבי.
אין לי סיפוק מהחיים ואני מרגיש כאבים נוראיים שלא נותנים לי מנוח ושכבר עייפו את הגוף שלי והפכו אותו למוטש.
אין לי אנשים קרובים לידי אני גר לבד. דואג לעצמי לבד. הגעתי לצב שאני עולה במשקל והופיע אצלי כרס בעקבות התרופות, הדיכאון וההתקפים. אני לא מרבה לצאת מהבית. אני מוכר בביטוח לאומי עם 40% נכות ו 100% אי כושר.
מאוד קשה לי לחיות ולהיות מודע למה שאני עובר. ואני הייתי רוצה להבין האם אפשר בכלל לעשות משהו במצבי או שזה מה שזה ואלו הם חיי הסבל שלי. נמאס לי לשמוע את אותן התשובות של הרופאים שזה התקפי חרדה ופאניקה ולנסות עוד ועוד תרופות . זה הטיש את הגוף שלי!
וגם לא עזר.
זאת הסיבה שאני פונה, אני אשמח לדעת אם יש דרך כלשהי לעזור לי.
אני לא מבוסס כלכלית ככה שאני מתקיים בקושי מקצבת נכות 2,300 שח לחודש.. שזה בקושי מספיק לי לשכירות..
אז אין לי אמצעים כלכליים כדי לשלם על טיפולים.. ואם זאת אני עדיין מנסה להבין מה ומי יכול לעזור לי ... אני מאוד סובל וקשה לי בחיים

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (16) כיצד להציג? מהאהודות מהפחות אהודות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "מה שעובר עליי"

חדשות במדור
אקראיות במדור

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

עכשיו ב-AskPeople

עוררו עניין
חדשות